Podle analýzy společnosti VIVmail začaly tuzemské e-shopy posílat newslettery s vánoční tematikou již koncem října. Z velkých internetových prodejců to byly Sparkys, Mountfield a Mall. V následujících dnech pak samozřejmě poroste jak intenzita e-mailingu obchodníků, tak i intenzita vyhledávání zboží či jen náhodné prohlížení nabídky v e-shopech. Oproti loňsku přinese letošní advent výrazně více personalizovaných nabídek, předpovídá ředitel VIVmail Vladan Hejnic.
Sledovat, nabízet, děkovat
Jak maximálně využít slevových akcí typu Black Friday, Cyber Monday a vánoční sezony pro růst prodejů e-shopů a zároveň neodradit svým počínáním v e-mailingu i na samotném webu e-shopu, radili přednášející v prvním semináři Koruna Byznys klubu. Ten chce odborné veřejnosti z oblasti e-commerce představovat zajímavé zahraniční hosty, zatímco akce E-shopisty se zaměřují čistě na zdejší praxi.
Kristina Pototská z analytické společnosti TriggMine vidí největší rezervu e-shopů v nedostatečné práci s opuštěnými nákupními košíky a s návštěvami stránek e-shopu bez započetí procesu objednávky. Pro „oživení“ košíku si můžete stanovit kritéria jako počet položek v košíku nebo frekvence nákupů daného zákazníka a pak už záleží na míře personalizace, atraktivitě grafického zpracování a obsahu vašeho e-mailu. Ten by především neměl postrádat vyobrazení opuštěného výrobku a call-to-action prvek. V záplavě dalších podobných „připomínek“ ale rozhoduje i vizuální nápaditost a benefity za dokončení objednávky. U opuštěného e-shopu bez procesu objednávky lze sledovat počet návštěv, cena zobrazených produktů a dřívější útraty registrovaného zákazníka.
Pokud už jste si zákazníka získali zpět, nezapomeňte na informace o průběhu doručení zboží, připsání kreditu pro další nákup a poděkování.
Pozorností „navíc“ v podobě vzorků či drobných dárků, ať již během Vánoc či k narozeninám zákazníka, zajisté nic neztratíte. E-mailing pro záchranu opuštěných košíků dosahuje podle dat TriggMine open rate téměř 30 procent a click rate 8,2 procenta.
David Beška, obchodní ředitel vyhledávače slev Skrz.cz, je přesvědčen, že je třeba zachovat exkluzivitu Black Friday: „U nás se z něj trochu stává trend a akce, která vlastně běží několikrát do roka.“ Místo hromadných slevových akcí je dle Bešky radno pracovat s garancemi nejnižších cen nebo s časově omezenými nabídkami.
Jestliže váš registrovaný zákazník zanechá košík prázdný nebo objednávku nedokončí, nabídněte slevu, dopravu zdarma, kredit pro další nákup a další benefity.
Foto: Neklo