Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Tohle internetové rádio si poslechly čtyři tisíce lidí. A to byste nevěřili, co při tom dělali

Donedávna bylo snem každého kreativce natočit alespoň minutový rádiový spot. V agentuře WMC/Grey se nám svým způsobem podařilo splnit si tenhle sen hned 1740krát. Pro kampaň značky Jika jsme totiž natočili zatím 29 hodin zvukového záznamu. Tedy 1740 minut materiálu, který tvoří obsah prvního měsíce provozu Radia Bubble, internetového rádia určeného speciálně k úklidu koupelny.

Bude to někdo poslouchat?

Vše začalo briefem na novou kampaň na produkty Jika, které usnadňují úklid v koupelně. Od speciálních povrchů skel ve sprše až po toaletu, bez oplachového kruhu. Když Jika usnadňuje úklid svými produkty, mohla by to samé dokázat svou kampaní, řekli jsme si. Proto jsme přišli s návrhem vytvořit vlastní rádio určené speciálně k úklidu.

Samozřejmě že se teď nabízí pochybovačná otázka: „A bude to někdo poslouchat?“ Ale z průzkumu před spuštěním kampaně vycházelo, že velká část žen si úklid poslechem hudby či mluveného slova zpříjemňuje. A první měsíc provozu rádia hlásí slibná čísla. Přes 4000 lidí poslouchalo rádio celkem 2680 hodin (což je v přepočtu 111 dní). Posluchač tedy s rádiem stráví v průměru 40 minut. A ať už při tom uklízí či dělá cokoliv jiného, tráví tento čas se značkou Jika.

Reklama
ČEZ

Začínali jsme na 30 pořadech. Z nich jsme vybrali nejposlouchanějších osm, které by mohly mít úspěch u posluchaček a opravdu by se u nich dalo dobře uklízet.

Lidi chtějí mluvené slovo!

A pozor, nebáli jsme se vsadit na mluvené slovo. Toho je hodně a podle dosavadních výsledků dobře skóruje. Mezi tři nejposlouchanější pořady patří audioknihy českých autorů pod názvem Knihomolka, komentované hudební mixy Čistotéka a Filmová sprcha Kamila Fily.

Technicky jsme vysílání postavili na vlastním řešení. Aktuální pořad se sepne ve chvíli, kdy si stránku načtete ve svém prohlížeči. Díky tomu jsme mohli naše rádio modifikovat jako jakoukoliv jinou microsite a dovolit si FE grafiku podle libosti.

Máme tedy internetové rádio s poslouchatelným obsahem. Kde je ale produkt? Program je proložen produktovými 20vteřinovými spoty, které nám připomínají, že díky jejich pořízení půjde úklid koupelny ještě snadněji. Své místo mají i bannery na webu Radiobubble.cz. Zde jsou produkty komunikovány přímo. Nejlepší ale je, že při poslechu rádia a pochopení jeho obsahu je s posluchači Jika vlastně každou vteřinu.

Provoz rádia je plánovaný na tři až čtyři měsíce. Poslechovost s každým týdnem roste. Pokud dosáhne stabilních čísel, je možné, že Jika kampaň bude ještě prodlužovat.

Vytvořili jsme nový kanál pro brandovou komunikaci. Dnes má svůj Facebook i YouTube kdekdo. Vlastní stanici zatím pouze Jika. Je to nesmírně zábavný projekt. Nejen k poslechu. I jeho tvorba byla velká zábava.

Autor je kreativním ředitelem agentury WMC/Grey.

Facebook a YouTube má každý. Jika nabízí vlastní rádio. 
Foto: WMC/Grey

Filmová sprcha kritika Kamila Fily je jedním ze tří nejposlouchanějších pořadů na „úklidovém“ Radiu Bubble.
Foto: WMC/Grey

Reklama
MMcite
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)