Petr Němeček Ahoj markeťáci, jak řešíte situaci, kdy se staráte komplexně o online marketing firmě „A“ a následně vás poptá její přímý konkurent, firma „B“, abyste s ním spolupracovali na téměř totožných aktivitách? Smlouva o mlčenlivosti, nebo z etických důvodů zakázku odmítnete? Nebo existuje jiné řešení? Díky za reakce.
Martin Turek Nikdy nemůžeš pro konkurenční firmy pracovat na stejné úrovni.
Jiří Vicherek Odmítám, košér je mít domluvenou a zaplacenou předem exkluzivitu (tzn. když domlouvám prvního, automaticky počítám s tím, že odmítnu všechny ostatní a promítnu to do podmínek, za jakých to budu dělat).
Michal Brtníček Vystavět nový uzavřený tým v agentuře, který bude mít na starosti klienta B a vytvořit soutěživost mezi oběma týmy s přísnými pravidly sdílení informací. Klient A i B z toho v tu chvíli těží, zaměstnanci odvedou něco navíc a v případě krátkodobé spolupráce s jedním klientem je větší jistota setrvání v daném segmentu. Výhody jsou jak klientské, tak i zaměstnanecké a v neposlední řadě i agenturní. Vše je košér, protože případné cílení na brand konkurence by udělala i jiná agentura.
Jakub Křenek Mít dva klienty ze stejného oboru je střet zájmů. Mít tři a více je specializace.
Vojta Halamíček Je to otázka serióznosti agentury. Obecně se počítá s tím, že pro dva přímé konkurenty z oboru se nepracuje. Různé týmy jsou jen berlička. A pak je to na vyhodnocení, který zákazník by měl větší přínos.
Karel Theodor Borovička Já se zeptám firmy A, jestli je to konkurent. Když řekne ano, tak to tím končí.
Iveta Rumlerová Pokud je to přímý konkurent, tak určitě ne. Zakázku odmítnu. Stalo se mi to u dlouholetého klienta, pro kterého jsem dělala jen web, SEO a internetový marketing se neřešil. Potom mě oslovil jeho přímý konkurent s poptávkou po SEO. I v tomto případě jsem odmítla.