Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Stav digitálních projektů v ČR 2016

1. Technické řešení překvapivě pokulhává zejména u IT firem

Nejčastější slabinou přihlášených projektů bylo technické řešení webu. Celkem překvapivě však nejhoršího hodnocení v průměru dosáhly weby IT firem – u dvou třetin z přihlášených projektů byly nalezeny kritické problémy. Nízká úroveň technického řešení byla odhalena i u téměř poloviny přihlášených e-shopů.

2. Banky a pojišťovny mají na webu skvěle zpracovaný obsah

Oblast technického řešení v kategorii Firemních webů opanovaly stránky bank a pojišťoven. Weby těchto institucí se mohou pyšnit také nejlépe zpracovaným obsahem – 91 % bank má obsah bez velkých chyb a nedostatků nebo lepší.

Ještě o něco málo lépe jsou na tom pojišťovny. Více než 80 % přihlášených webů pojišťoven bylo v soutěži ohodnoceno jako výborné řešení. Obsahově naopak propadly weby firem působících v B2B obchodě a službách, hůře dopadli už jen operátoři. Poslední dvě zmiňované kategorie ale zase vévodí oblasti user experience.

Reklama
Know

3. Nejlepším user experience designem se mohou chlubit společnosti působící na B2B trhu

User experience je s přehledem největší devízou webových řešení firem z kategorie Obchod & služby B2B. Téměř 70 % přihlášených projektů uspělo na výbornou a vysloužilo si od porotců tři body a více.

4. Nejvíce prostoru pro zlepšení mají weby firem z kategorie Auto-moto

71 % přihlášených webových projektů v oboru Auto-moto nedosáhlo v celkovém hodnocení ani na dva body. Zapracovat by měly především na grafickém designu. S obdobným problémem se potýká i necelá polovina přihlášených firem v kategorii Průmysl a energetika.

5. E-mailingovým kampaním chybí k dokonalosti lepší kódování a grafika

Přihlášené e-mailingové kampaně získaly ve 4 z 5 kritérií velice solidní hodnocení. Výrazný prostor pro zlepšení se ale určitě nachází v oblasti grafiky a kódování, kde jen jediný projekt dosáhl na hodnocení „výborné řešení“.

6. O vítězi Digitální reklamní kampaně rozhodlo její provedení

Výsledky přihlášených projektů letošního ročníku soutěže byly, co do kreativity nápadů a naplnění cílů komunikace, velmi vyrovnané. V čem vítězná kampaň předčila ty ostatní, byla až samotná realizace digitální kampaně.

Legenda k hodnocení:

4 body
Skvěle a inspirativně řešeno.

3 body
Výborné řešení.

2 body
Bez velkých chyb a nedostatků.

1 bod
Prostor pro zlepšení.

0 bodů
Kritické problémy.

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu