Australská franšíza pizzerií Crust Gourmet Pizza se dohodla na spolupráci s dvojicí hudebníků Peking Duk. Duo dýdžejů skládá elektronickou hudbu a stalo se tváří aktuální podzimní kampaně, kterou zpracovala agentura 3rdspace Communications speciálně pro nosiče outdoorové firmy JCDecaux. Odstartovala v posledním říjnovém týdnu a naplánována je do poloviny listopadu.
Na plakátech a citylightech, kterých je dohromady asi stovka, jsou namalované čtyři knoflíky a nad nimi jsou dva gramofonové talíře s „nasazenými“ vinylovými deskami, z nichž jedna vypadá jako velká pizza s bohatými přísadami a na druhé je portrét dua Peking Duk.
Až dosud to celé působí jako běžný vizuál, rozdíl je ale v tom, že tento se dá ovládat. Plocha plakátu totiž reaguje na individuální nebo souběžné dotyky, takže kolemjdoucí v Sydney, Melbournu a Brisbanu mohou tvořit vlastní skladby.
Stačí pomocí knoflíků na improvizovaném gramofonu aktivovat samply a beaty – připravené samozřejmě oběma hudebníky osobně – a pak je „mixovat“ do základu puštěného z „gramodesky“.
Žádná obrazovka, pravý vinyl
„Pro nás je to poprvé, kdy je tištěný plakát interaktivní. Uchvátilo nás, když reklamy ožily díky technologii, která z nich udělala něco výjimečného,“ nechal se slyšet Alan Klein, ředitel kreativního oddělení v australském JCDecaux.
Technicky vzato jde o vinylové plakáty vybavené kapacitními dotykovými senzory, díky kterým se spustí požadovaná reakce. Nejedná se tedy o využití velkoplošné digitální obrazovky a hudebníci sice mohou tvořit na ulici, ale protože plochy nemají žádný další uživatelský vstup, chybí tím pádem i možnost sdílet výsledek na sociálních sítích.
Zážitek je proto omezen jen na zábavu s plakátem jako takovým. Na druhou stranu při ní má každý „pouliční skladatel“ neustále na očích logo pizzerie, hudebního klubu Nova’s Red Room, název kapely a firemní slogan „Out of the Box“.
Kampaň podporují spoty v rádiích a na internetu. Řetězec zároveň spustil soutěž o vstupenky na koncert hudebníků právě ve zmíněném sydneyském klubu Red Room, který se uskuteční v polovině listopadu. „Volňásky“ se budou losovat ze všech zákazníků, kteří si objednají rozvoz pizzy přes internetové stránky.
Oba dýdžejové vystupují také v krátkém klipu, kde si po vystoupení vychutnávají kousky pizzy.
Plochy s kapacitními dotykovými senzory se už dříve objevily v kampaních ve Velké Británii, v Austrálii je to jejich první využití.