Na první pohled se může zdát, že v době sociálních sítí a celé řady komunikačních možností není problém dostat hodnotný obsah směrem k publiku. Přesto si nad tím láme hlavu spousta firem.
„Čtenářům musíte co nejhlouběji porozumět,“ zdůraznil na pražské konferenci o content marketingu Dominik Grau, ředitel inovací z Ebner Media, a dodal, že porozumění publiku je základem úspěšné obsahové strategie. „Lidé nemají zájem o reklamy, ale právě o obsah,“ doplnil ředitel inovací.
O své know-how v oblasti content marketingu se podělili i manažeři sítě restaurací Ambiente. „Zjistili jsme, že naše úspěšné posty obsahují muže, surovinu a dlouhý text,“ vysvětloval Filip Šimoník, šéf marketingu. Podstatou textů je příběh a kontext pro danou osobu nebo surovinu. Jako další aspekt úspěšné obsahové strategie Šimoník uvedl autenticitu a emoční faktor těchto příspěvků. „Když se něco podaří, tak to publikujeme,“ řekl Šimoník.
„Fungují fotopříběhy a vizuálně zpracované články, které jsou velmi detailní,“ popisoval své zkušenosti Martin Jenča, obsahový ředitel společnosti Folk Publishing, která stojí za tvorbou úspěšného slovenského webového magazínu Sóda z portfolia operátora O2.
Podle Jenči se osvědčuje vytváření fotopříběhů i v rámci zjevně triviálních věcí, jako jsou nákupní procesy. Projeví se to na zvýšení prodejů. Lidem totiž díky podobné „prezentaci“ nakupování přijde celý postup jednodušší a jsou náchylnější si něco koupit.
Chcete být magnetem na čtenost a počet lajků? Soustřeďte se na kvalitu příběhu a zaměřte se víc na lidi než na produkt.
Foto: Shutterstock