Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklamujeme hlavně služby

Při nespokojenosti s nákupem řešíme situaci zejména podle objektu nákupu. K přímé reklamaci přistupujeme nejčastěji, pokud jde o službu (operátora, banky atd., 4/5 internetové populace). Druhou reakcí je obvykle postěžování si svým blízkým a známým při nepovedeném nákupu v kamenném obchodě (35 %). Na nespokojenost s nákupem přes e-shop také navazuje kritika na internetu (23 %). Část respondentů se snaží reakcím plynoucím z nespokojenosti vyhnout, což je patrné zejména při problému v restauraci (25 %).

Pokud se ptáme, kolik z nás zažilo v posledních 12 měsících konkrétní nespokojenost s nákupem, je to necelá polovina (46 %). Přitom většina (37 % internetové populace) problém řešila reklamací a komunikací přímo s prodejcem, necelá pětina (17 %) se s komplikací svěřila svému nejbližšímu okolí nebo známým a necelá desetina napsala kritiku na internetu (na stránkách hodnotících e-shop, fóra, Facebook). Jen 3 % byla zcela bez reakce.

Reklamace provádějí více muži, ženy se snaží reklamaci spíše vyhnout, častěji pak ventilují pocity blízkému okolí. Angažovanost (reklamace a sdílení na internetu, sociálních sítích) je běžnější spíše u mladších lidí než u těch starších, u lidí s vyšším vzděláním než s nižším a u lidí z větších měst. Typická je především Praha, což souvisí s aglomerací obchodů a služeb.

Reklama

Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)