Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Reklama vadí hlavně v centrech. Začíná diskuse o městském vizuálním smogu

Kde reklamu nejčastěji zaznamenáváme a kde nám vadí? Na tyto i další otázky hledala odpověď agentura STEM/MARK v souvislosti se stále hlasitější diskusí o vhodnosti komerčních sdělení ve veřejném prostoru, tedy zejména v OOH formátech.

Téměř polovina internetové populace (46 %) ji vnímá všude, současně polovině oslovených (49 %) totiž reklama ve veřejném prostoru skutečně vadí. Tolerantnější vůči ní jsou ženy, výhrady mají naopak obecně lidé s VŠ vzděláním, kteří poukazují na nevhodné umístění reklamy v dané lokalitě či její velikost. Nejčastěji si na ulicích všímáme plakátů či letáků menších rozměrů (52 %), které dostihují billboardy a bannery větších rozměrů (41 %). Poslední dobou se začínají množit i elektronkové a diodové tabule (především v městských částech), lidé je ale zdaleka tak často nevnímají (pouze 4 %).

Polovina pro regulaci

Respondenti zaznamenávají v průměru 10 až 20 reklam během tří dnů. Více si jich všímají muži a mladší generace, zejména v Praze. Mezi nejčastější veřejná místa, kde lidem umístění reklam vadí, patří náměstí (59 %), veřejné budovy (55 %) a okolí silnic (54 %). Dále vadí reklama „na lidech“ (ve smyslu chodící živé reklamy) a u okrajů městských či venkovských oblastí. Více než polovina lidí (58 %) by podpořila případnou iniciativu za regulaci venkovní reklamy. Úspěch by sklidila především u mužů, mladších lidí a vysokoškolsky vzdělané populace.

Reklama
Know

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)