V českém registru dárců kostní dřeně je pouhých 57 tisíc lidí, což je jen půl procento celé populace. Agentura Reklamní inženýři pro klienta Autoklub Barum Zlín v AČR připravila kampaň Hledáme hrdiny pro život. Ta vycházela z představy, že na Barum Czech Rally Zlín přichází ročně více než 100 000 fanoušků. Mezi nimi se objevují i mladí lidé do 35 let, kteří se mohou přímo na místě zapsat do registru dárců kostní dřeně a pomoci tak zachránit něčí život.
Díky kampani a odběrům na místě akce přesvědčila k zapsání do registru více než 500 dárců během jediného víkendu. Statisticky je to pět zachráněných životů.
Uspěl hlavně Facebook
Agentura Reklamní inženýři lákala na akci bannery po celém Zlíně. Spustila také kanály na YouTube a Facebooku, na kterých se objevovaly osobnosti podporující kampaň. Příspěvky na Facebooku měly organický dosah sedm tisíc uživatelů. Vůbec největší dosah měl příběh mladého lékaře Václava Soudila, který zemřel právě na leukemii. Ten vidělo na 370 tisíc uživatelů. Projekt podpořily i Česká televize, Eurosport a sítě multikin Cinestar a Visia Cinema. Zásah kampaně byl více než milion lidí. Rozpočet na kampaň byl 250 tisíc korun plus barterové akce partnerů. Svůj hlavní cíl, tedy získat sto nových dárců, se kampani podařilo více než pětinásobně navýšit.