Rallye pomohla najít dárce dřeně

V českém registru dárců kostní dřeně je pouhých 57 tisíc lidí, což je jen půl procento celé populace. Agentura Reklamní inženýři pro klienta Autoklub Barum Zlín v AČR připravila kampaň Hledáme hrdiny pro život. Ta vycházela z představy, že na Barum Czech Rally Zlín přichází ročně více než 100 000 fanoušků. Mezi nimi se objevují i mladí lidé do 35 let, kteří se mohou přímo na místě zapsat do registru dárců kostní dřeně a pomoci tak zachránit něčí život.

Díky kampani a odběrům na místě akce přesvědčila k zapsání do registru více než 500 dárců během jediného víkendu. Statisticky je to pět zachráněných životů.

Uspěl hlavně Facebook

Agentura Reklamní inženýři lákala na akci bannery po celém Zlíně. Spustila také kanály na YouTube a Facebooku, na kterých se objevovaly osobnosti podporující kampaň. Příspěvky na Facebooku měly organický dosah sedm tisíc uživatelů. Vůbec největší dosah měl příběh mladého lékaře Václava Soudila, který zemřel právě na leukemii. Ten vidělo na 370 tisíc uživatelů. Projekt podpořily i Česká televize, Eurosport a sítě multikin Cinestar a Visia Cinema. Zásah kampaně byl více než milion lidí. Rozpočet na kampaň byl 250 tisíc korun plus barterové akce partnerů. Svůj hlavní cíl, tedy získat sto nových dárců, se kampani podařilo více než pětinásobně navýšit.

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-16

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025
Surfař

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Řežáb
Zuzana Čaputová a Petr Pavel
Event
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
Young Lions 25_nový web-otvírák - 2025-03-24T214341
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist