Situace na bankovním trhu je komplikovaná. Banky komunikují podobné produkty a přetahují se o každého klienta. Pro zavedené subjekty je stále složitější udržet věrnost klientů a získávat nové je téměř nemožné. Jsou pod konstantním tlakem od stávajících i nových hráčů, kteří lidi bombardují stále agresivnějšími nabídkami.
Raiffeisenbank a její agentura McCann Prague vybudovaly unikátní svět drsného soukromého detektiva Artura. Ten v rámci prvního roku a půl kampaně pomohl zpomalit odchody klientů a zvýšit tempo příchodu nových. Cílem nové komunikace bylo tempo růstu ještě zrychlit. Strategií bylo ještě víc posílit vnímání jedinečnosti a hodnoty služeb banky, nejít cestou slev, ale vsadit na emoce a posílit v lidech pocit, že s Raiffeisenbank mají vždy vše pod kontrolou. Vytvořit vnímání spolehlivé prémiové banky. Do příběhu byla proto přidána krásná, chytrá a náročná Viktorie, která jeho hrdinovi nic nedaruje. Ale ani Artur se jen tak nedá. Hrají spolu hru „na kočku a myš“. Banka je Arturovou tajnou zbraní, díky které má navrch.
Vzhledem k masové cílové skupině byl zvolen osvědčený mediální mix tří hlavních komunikačních kanálů: televize, YT a pobočky.
V porovnání s první fází kampaně bylo dosaženo lepších výsledků jak v efektivitě komunikace, posunu imageových hodnot, tak i v prodejích a růstu počtu klientů.
Kampaň agentury McCann Prague pro Raiffeisenbank získala zlatou Effie v kategorii Finanční služby.
Foto: Raiffeisenbank