Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejdražší položky konference? Rozpočet zatíží řečníci, místo a catering

Jaké kolonky v rozpočtu spolknou nejvíce peněz při plánování konference? Dva největší balíky financí připadají na obsah a produkci. Přivézt exkluzivní zahraniční hvězdu znamená pokrýt nejenom cestovní náklady a ubytování, ale především uhradit honorář za přednášku. Nejčastěji se pohybuje kolem deseti tisíc dolarů (v přepočtu tedy asi čtvrt milionu korun), přičemž tato suma roste se slávou jména a liší se také podle oboru. Ve finančnictví může honorář za exkluzivní vystoupení přesáhnout i sto tisíc dolarů.

Pro zajímavost, mezi nejdražší řečníky se ještě před kandidaturou řadil nově zvolený americký prezident Donald Trump, který si za předávání know-how při internetových seminářích účtoval taxu 1,5 milionu dolarů. Ne za celý kurz, ale za každou jednotlivou přednášku. Vystoupení jeho protikandidátky Hillary Clintonové přišlo v průměru na 275 tisíc dolarů, což ji činí o 50 tisíc dolarů dražší, než je cena jejího manžela Billa.

Káva, základ přátelství

Honorář hlavního řečníka může dokonce přesáhnout náklady na pronájem konferenčních prostor. Ale i tady záleží na lokalitě a parametrech pronájmu. K němu je nutné připočítat ještě zapůjčení audiovizuální techniky, osvětlení a podobně.

Reklama
ČEZ

A protože hostům konference nesmí kručet v žaludku, musí se počítat s velkorysým rozpočtem na catering. Nároky stoupají, dvacetiminutové přestávky na kávu přestaly stačit a novým standardem se stal neustálý přísun dobrot po celou dobu konání akce. Mnohde se proto už vytvářejí „lounges“, tedy v podstatě improvizované minikavárny s pohodlným sezením a drobným občerstvením, které jsou jako dělané pro networking na pozadí hlavního programu probíhajícího v sále. Stolky a křesla by ale měly být v klidné zóně.

Vysoké náklady a exkluzivní obsah prodraží také cenu vstupenek. Mezi nejdražší akce světa se podle dostupných statistik řadí každoroční Světové ekonomické fórum ve švýcarském Davosu, kam jezdí nejen politici, ale i celebrity typu aktivistického zpěváka Bona Voxe. Poplatek za komerční účast činí v přepočtu skoro 160 tisíc korun. Hosty z řad firem ale nejspíš ani taková částka netrápí: druhou podmínkou účasti totiž je, že společnost musí vykázat roční tržby alespoň ve výši jedné miliardy dolarů.

Nezapomněli jste na klidné místo, kde si hosté konference spolu sednou a budou si nerušeně povídat?
Foto: Shutterstock

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)