Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Mobilní nakupování už není tabu

Společnost Seznam uspořádala ve spolupráci s obchodem Zoot výzkum nákupního chování na mobilních zařízeních. Sloučená skupina zkoumaných lidí, zhruba 300 tisíc zákazníků obou společností, tak nabídla velké množství informací pro mobilní marketéry. Obě firmy chtěly zkoumat denní aktivitu uživatelů v závislosti na zařízeních. „Se Zootem jsme si položili otázku ‚Co dělají lidé, když nespí?'“ uvedl na Mobile Internet Foru Petr Hoffmann, konzultant mobilního marketingu společnosti Seznam.

„Třináct procent uživatelů běžně nakupuje přes mobilní telefon,“ řekl konzultant Seznamu. Oproti minulosti se podle něj jedná o znatelný nárůst. Podle Hoffmanna už při rozhodování, zdali zákazník zakoupí zboží přes telefon, nehraje tolik roli ani cena nákupu: „Nejdražší nákup na Zootu, který byl realizovaný na mobilu, byl v hodnotě 80 tisíc korun,“ uvedl příklad. Z výzkumu tedy vyplynulo, že už automaticky neplatí dosavadní úzus, že se drahé zboží nakupuje jenom na počítači.

U telefonů je navíc podle statistik dvakrát větší pravděpodobnost, že si na daném zařízení zákazník koupí oblečení, které si tam i prohlížel. „Potvrdilo se nám, že člověk nakoupí na zařízení, na kterém oblečení hledal,“ vysvětloval specialista Seznamu. „U tabletů to bylo dokonce čtyřikrát víc,“ dodal.

Reklama
Abovalve

Na konverze (hned) nekoukejte

„U mobilního telefonu je rozhodovací proces při nákupu úplně jiný. Neočekávejte, že hned po pobídnutí reklamou někdo nakoupí,“ podotkl konzultant Hoffmann a doplnil, že je potřeba dát lidem při nakupování čas.

Reklama by tak měla sloužit jako připomínka. Hoffmann narážel současně na fakt, že více než 85 procent lidí nenakoupí hned při první návštěvě internetového obchodu. Zákazníci pro své nákupní rozhodnutí potřebují prostor na dohledání informací a inspirace.

Při nakupování přes mobilní zařízení „vedou“ zejména vlastníci výrobků Applu – nakupují v nejvyšší hodnotě a nejčastěji. Do těchto lidí se podle Hoffmanna vyplatí investovat a udělat z nich zákazníky. Majitelé iOS zařízení dělají podle dostupných dat polovinu obratu na Zootu.

Specialista také zdůraznil důležitost propojení světa on-line a off- -line, které praktikuje Zoot. „On-line si sice objednám, ale konverze je provedena až v reálném světě, na pobočkách,“ shrnul.

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)