Agentura McCann Prague se stala nejúspěšnějším subjektem letošního ročníku soutěže efektivity v reklamě Effie 2016. Získala nejen tři zlatá a po jednom stříbrném a bronzovém ocenění, její kampaň Patron je zpět pro značku Gambrinus společnosti Plzeňský Prazdroj dostala i Grand Prix za výjimečnou práci v oboru. A její dceřiná agentura Momentum dostala ještě zlatou Effie za kampaň na podporu evropských fondů pro Ministerstvo pro místní rozvoj, přihlášenou do nové kategorie, která zkoumá efektivitu kampaní vedených státem.
Kromě projektu pro Gambrinus získal McCann ještě zlato v kategorii Malý rozpočet za kampaň Nečekám, žiju pro Vodafone a v kategorii Finanční služby za projekt Jde udělat skvělou kampaň ještě skvělejší? pro Raiffeisenbank.
Pojďme dělat lepší marketing!
„Jsem hrdý, že pracuji v marketingu a pro takovéto skvělé značky. Česko vůbec má celou řadu vynikajících brandů, které by si někdy zasloužily lepší marketing. Tak pojďme do toho,“ vyzval při přebírání Grand Prix v jedné z mála zapamatováníhodných děkovacích řečí Grant McKenzie, skotský marketingový ředitel jihoafrickou SABMiller vlastněného Plzeňského Prazdroje.
Grand Prix dostala kampaň Patron je zpátky značky Gambrinus společnosti Plzeňský Prazdroj. V popředí její marketingový ředitel Grant McKenzie.
Druhým nejúspěšnějším subjektem byla agentura Ogilvy & Mather, která dostala jednu stříbrnou a tři bronzové Effie, její divize Social@Ogilvy pak ještě bronz za projekt pro energetickou firmu E.ON. Všechny ostatní agentury získaly maximálně po jednom ocenění, s výjimkou Young & Rubicam, která získala zlato za projekt Pronájem LED žárovek pro RWE a bronz za kampaň pro Českou spořitelnu.
Letošní Effie potvrdila, že Česko je pivní velmoc. Dvě zlatá ocenění byla totiž udělena pouze v jediné kategorii: byla to kategorie Nápoje a druhé zlato v ní dostaly Heineken a jeho agentura VCCP Prague za kampaň Na táty hrdiny pro značku piva Březňák.
Zlínští Reklamní inženýři dostali zlatou Effie za krásný a efektivní projekt na podporu Registru dárců kostní dřeně.
Zlaté Effie dostaly ještě Leo Burnett Advertising za projekt relaunche tradiční značky Indulona přihlášený do kategorie spotřební zboží a zlínská agentura Reklamní inženýři za pro bono projekt Jedu na dřeň připravený ve spolupráci s Autoklubem Barum Zlín a přihlášený do kategorie Sociální, ekologický a kulturní marketing.
České komunikační agentury do letošního ročníku soutěže přihlásily celkem 65 kampaní, oceněno bylo 24 z nich. Nejsilněji obsazenými soutěžními kategoriemi byly Malý rozpočet a Ostatní služby.
Tuzemskou podobu celosvětové soutěže komunikační efektivity Effie pořádala Asociace komunikačních agentur (AKA) už po devatenácté, letos poprvé pod záštitou prezidenta Hospodářské komory Vladimíra Dlouhého. „Nepokládáme to za formalitu. Je to první krok k uznání komerční komunikace jako odvětví, které roztáčí ekonomiku, stimuluje poptávku a zaměstnává tisíce vzdělaných lidí,“ říká k tomu předseda AKA Marek Hlavica.
Kompletní výsledky naleznete na webu MAM nebo na stránkách samotné soutěže
Druhé zlato v kategorii Nápoje si za kampaň Na táty hrdiny zasloužily Heineken a jeho agentura VCCP.
Foto: Tomáš Teglý pro Aka