Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Má marketing krizi identity, nebo se bojíme úspěchu? Mluvme o něm, aby si naši hodnotu ve firmách uvědomovali

Měl jsem štěstí se teď zúčastnit dvou skvělých marketingových akcí – Effie a Flema Media Awards. Kromě cen, které si můj tým odnesl, jsem byl osobně dost zklamaný. Na podobných akcích ve světě uslyšíte různé děkovné řeči, od inspirujících až po zvláštní, ale aspoň něco! Tady ti nejlepší marketéři nedají dohromady víc než „děkuji klientovi/agentuře“. Fakt mě to mrzí!

Když jsem studoval já, 60 procent z nás se chtělo živit marketingem, 30 procent financemi a 10 procent studentů chtělo v budoucnu různými způsoby zachránit svět. Konkurence byla obrovská, firmy si vybíraly jen ty nejlepší. Dneska se na přednášce na VŠE přihlásí k marketingu tak 15 procent studentů. Super! A k financím? Ruku zvedne polovina. Bůh chraň ty ubohé mladé lidi, kteří chtějí život trávit účetnictvím! Ale proč to tak je? A jak to souvisí s tím tichem na slavnostním předávání marketingových cen?

Copak nejsme pro firmy důležití a hrdí na svou práci? Mě marketing fakt baví a jsem hrdý na to, že ve všech opravdu úspěšných firmách není na okrasu, ale přímo odpovědný za rozvoj strategie. Podílí se na řízení celého byznysu. Protože skvělý marketingový plán znásobuje zisky firem. Například loňská vánoční kampaň značky John Lewis v Británii dopadla v poměru zisk k nákladům osm ku jedné. To je marketing! To topmanagement žádné dobré firmy nemůže ignorovat.

A nejsme jen podpůrným oddělením prodeje. Ještě před pěti lety po mně chtěli naši obchodníci hlavně slevy a trička pro zákazníky. Ta doba je pryč, sami říkají, že prodávat jim teď pomáhá hlavně schopnost marketingu přesvědčit zákazníka, že si zaslouží vyšší kvalitu, a dobrá inovační strategie našich značek. To je ono! Na rozdíl od financí a obchodu my umíme úspěšně bojovat proti komoditizaci produktu, přinášet nové zákazníky a nové příležitosti spotřeby.

Mluvme o našich úspěších, vyprovokujme diskusi, aby si naši hodnotu uvědomily i ty firmy, které zatím marketing podceňují. Nenechme si ujít žádnou příležitost! Marketing v Česku má před sebou možnost znovu ožít. Jen je otázka, jestli ty současné špičky marketingu mají dost odvahy na to, se toho chopit. Všichni ti, kteří se nebojí o marketingu něco výrazného a pozitivního na veřejnosti říct, mají u mě „plzeň“!

Grant McKenzie, marketingový ředitel, Plzeňský Prazdroj

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
SedímvKlidu