Reklama
Megaboard

KPMG: Hodnota televizních práv na český fotbal je pod cenou

„Mediální práva k české lize generují výrazně nižší příjmy než v referenčních ligách. Mediální práva rakouské a maďarské ligy jsou zhodnocena přibližně pětkrát, polské a belgické devětkrát a nizozemské téměř třináctkrát lépe,“ řekl Ondřej Špaček z KPMG, který studii vedl. Průměrné příjmy z poskytování práv na jednoho obyvatele činí v Česku jedenáct korun, hůře je na tom v tomto ohledu v regionu pouze Slovensko.

Česká fotbalová liga zaostává podle KPMG i v získávání peněz od sponzorů a partnerů. Průměrné příjmy ze sponzoringu na jednoho obyvatele činí v Česku devět korun, v Nizozemsku je to zhruba pětkrát více.

KPMG ve studii uvádí i rady, jak situaci pro ligový fotbal zlepšit. Ke zvýšení úspěšnosti generování příjmů je podle studie nutné kultivovat prostředí na stadionech a zvýšit atraktivitu a kredibilitu soutěže.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV
Neziskovky

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále