Musí se ale také poprat za celý „mančaft“, vypomoci ostatním a podpořit je, když udělají kiks. Na trenérovi je pak uklidnit vášně, rozebrat situaci, určit další rozestavení, taktiku a nabudit hráče k zápasu. Zadání úkolu je jako výkop od brány. Míč musí jít rychle kupředu a sledovat jasný cíl. Ve fotbale je to gól, v marketingu úspěšné oslovení zákazníků. Podle skóre na konci projektu pak mohu určit sestavu na další zápas.
Během přijímání mě zajímají předchozí zkušenosti a výsledky. Poté už pouze výsledky, a zda nový hráč zapadne do celkové koncepce týmu, a to prokázanými schopnostmi i lidsky. Nechci, aby tým tvořily lidské figuríny pocházející ze stejné výrobní linky s popisem „Takto vypadá markeťák“. Naopak.
V pestrosti je úspěch a mým úkolem je najít správnou směsici povah a typů lidí. Následně jim představit a prodat svoji vizi marketingu firmy. Pokud člověk chce v týmu naprogramované stroje, které nikdy nevybočí z daných kolejí, budiž. To se hodí u rutinních úkolů. Marketing ale není otázkou rutiny. Potřebujeme v týmu dříče, kteří odvedou spolehlivou černou práci, ale i lidi s osobitým a kreativním přístupem k práci a životu. Silné individuality mají svá pro i proti, nesmí vám přerůst přes hlavu, ale rozhodně je nesmíte silou držet při zemi. Tím zabíjíte jejich potenciál a zaděláváte si na „blbou náladu“ či přímo rebelii podřízených. Kreativci v týmu musí dostat prostor a svobodu tvořit, tedy okolí se musí snažit maximálně tolerovat jejich výstřelky, které jsou součástí jejich povahy. Oni se pak odvděčí skvělými nápady, které by naprogramovaný dříč v úzce vymezených mantinelech nedokázal vyplodit.
Na druhou stranu se kreativec neobejde bez spolehlivého zázemí, které mu oni dříči svou prací a udržováním věcí v běhu poskytují. Tým, který je dobře sestavený a funguje jako jeden celek, bude vyhrávat. Nezáleží pak na tom, jakého bude mít soupeře.
Jakub Mandát, marketingový manažer, Ušetřeno.cz