Jak se UX testují mobilní aplikace a weby

Důležitost vzhledu a uživatelské přívětivosti webu si klienti stále více uvědomují, a proto i v Ipsosu častěji testujeme uživatelskou zkušenost s on-line a mobilními aplikacemi. Identifikujeme přitom bolavá místa a navrhujeme optimalizace. Jako metodu zpravidla využíváme hloubkové individuální rozhovory, stále více doplněné o moderní metody, jako je oční kamera či neuroměření.

Často testy využívají banky, u internetového bankovnictví i několikrát v průběhu vývoje. Při nedávném testování možných vizualizací tarifní nabídky nejdříve respondenti testované vizualizace procházeli samostatně, pouze s oční kamerou, následně své dojmy rozebrali s moderátorem a poté se všichni sešli na skupinové diskusi, kde podrobněji probrali možné úpravy a zhodnotili i obsahovou stránku. To vše během jednoho dne.

Eva Veisová, executive director Ipsos UU, uvádí: „Za poslední rok se počet UX testů zdvojnásobil a má více než 20% podíl na kvalitativních výzkumných metodách. To s sebou nese i nároky na odbornost moderátorů a technologické vybavení výzkumných studií. Nárůst UX testování je stabilní, což nás utvrzuje, že UX testovat má smysl!“

V případě dotazů kontaktujte Lenku Šaškovou z kvalitativní divize Ipsos UU – [email protected]

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Náborové kampaně

MAM Exkluzivně v časopise

Barbora Průša
Julie Hobsbawm
Šárka Hamanová
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen