Důležitost vzhledu a uživatelské přívětivosti webu si klienti stále více uvědomují, a proto i v Ipsosu častěji testujeme uživatelskou zkušenost s on-line a mobilními aplikacemi. Identifikujeme přitom bolavá místa a navrhujeme optimalizace. Jako metodu zpravidla využíváme hloubkové individuální rozhovory, stále více doplněné o moderní metody, jako je oční kamera či neuroměření.
Často testy využívají banky, u internetového bankovnictví i několikrát v průběhu vývoje. Při nedávném testování možných vizualizací tarifní nabídky nejdříve respondenti testované vizualizace procházeli samostatně, pouze s oční kamerou, následně své dojmy rozebrali s moderátorem a poté se všichni sešli na skupinové diskusi, kde podrobněji probrali možné úpravy a zhodnotili i obsahovou stránku. To vše během jednoho dne.
Eva Veisová, executive director Ipsos UU, uvádí: „Za poslední rok se počet UX testů zdvojnásobil a má více než 20% podíl na kvalitativních výzkumných metodách. To s sebou nese i nároky na odbornost moderátorů a technologické vybavení výzkumných studií. Nárůst UX testování je stabilní, což nás utvrzuje, že UX testovat má smysl!“
V případě dotazů kontaktujte Lenku Šaškovou z kvalitativní divize Ipsos UU – [email protected]