Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Jak efektivní jsou POP materiály?

V rámci výzkumu nákupního chování Shopper Engagement Study bylo pokryto i široké téma POP materiálů. Bohužel je obtížně měřitelné, protože umístění, podoba a zaměření POP materiálů jsou roztříštěné. Za základní ukazatele můžeme považovat podíly rozmístění POP materiálů na prodejních plochách, kdy většina (69 %) byla umístěna mimo domácí sekci kategorie. Naopak 31 % materiálů bylo umístěno v sekci propagované kategorie.

„Při detailnějším pohledu na jednotlivé kategorie vyhodnocujeme efektivitu POP materiálů mj. tím, že sledujeme, kolik procent nákupů proběhlo z druhotného umístění, tedy mimo domácí regál, a o jaké druhotné umístění přesně šlo. V celkovém průměru je z druhotného umístění nakoupeno 27 % produktů. Výsledky jsou pak samozřejmě odlišné pro různé kategorie a typ obchodu,“ uvádí Miroslav Paška, account director, Ipsos Marketing. Sofistikovanějším ukazatelem, který studie používá pro vyhodnocení efektivity, je tzv. display lift index, což je koeficient, tedy číslo reprezentující, kolikrát se zvedl prodej kategorie zboží díky POP materiálům umístěným v daný moment na prodejní ploše. „A není to rozhodně zanedbatelné číslo. Při pohledu na konkrétní kategorie je tento koeficient samozřejmě velmi proměnlivý, ale v průměru se jedná o 1,3 v supermarketech, a dokonce 1,6 v hypermarketech,“ dodává Miroslav Paška z agentury Ipsos.

Shopper Engagement Study Czech Republic 2015 je nejrozsáhlejší výzkum nákupního chování českých zákazníků. Vzorek tvořilo 3255 nakupujících, v rámci průzkumu bylo analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé republiky ve 12 prodejnách řetězců Tesco, Albert, Globus a Billa. Více na www.popai.cz nebo www.ipsos.cz. V případě dotazů pište na [email protected].

Reklama
ČEZ

Reklama
MMcite
Reklama
MMcite
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

LiDay 2024
Tomáš Houska, ČOV
bardy_peter

MAM Téma čísla

iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Forum Media_novy-web-otvirak (6)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)