Google podpoří aplikaci Lagardere

Mediální skupina Lagardere Active ČR získala jako jediný český mediální projekt podporu v rámci grantu Googlu Digital News Initiative. Na vývoj zpravodajské aplikace Youradio News získalo v přepočtu čtyři a půl milionu korun. Její start je naplánovaný na konec příštího roku a do konce roku 2018 si klade za cíl oslovit alespoň třicet tisíc Čechů.

Aplikace ve svém názvu vychází z původního Youradia, které Lagardere vyvinulo převážně pro komunitu hudebních fanoušků. K dnešnímu dni ho využívá aktivně dvě stě tisíc lidí.

„V případě Youradio News půjde o naprosto novou aplikaci, která nabídne seriózní zpravodajský i publicistický obsah,“ vysvětluje šéf digitálních aktivit Lagardere Jiří Sládek. Cílovou skupinou aplikace tak budou lidé se zájmem o ekonomická, politická, obchodní a marketingová témata, tedy zejména lidé v manažerských pozicích, podnikatelé a také studenti. „To, co budou mít YouRadio a Youradio News společné, je engine, který umožňuje každému uživateli mít v aplikaci personalizovaný obsah,“ dodává manažer Lagardere, který nedávno oslavil první rok ve své funkci. „O personalizovaném obsahu se mluví alespoň deset let. Velká perspektiva se s příchodem webu 2.0 předpovídala customizovaným homepagím. To je passé, dnes jsou hlavními trendy video i audio na vyžádání,“ dodává Sládek.

Možnost cílit na vybrané posluchače by pak rád mediální dům nabídl i v rámci inzerce.

Obsah vznikne in-house i u třetích stran

Samotný obsah Youradia News by měl pocházet ze stanic skupiny Lagardere, jmenovitě z éteru Frekvence 1 a Rádia Zet. „Určitě to ale nebude tak, že budeme jen otrocky překlápět to, co zaznělo v rádiích,“ říká Jiří Sládek.

Projekt pro Google totiž počítá s náborem zhruba desítky lidí pro Youradio, přičemž přibližně polovina z nich by měla působit na postech seniorních editorů. „Jejich úkolem bude pracovat s obsahem v postprodukční fázi, pracovat s hrubými sestřihy a také tvořit vlastní obsah,“ dodává šéf digitálu skupiny.

YouRadio News však nechce být limitované pouze tím, co vzniká na půdě českého Lagardere.

Aktuálně mediální dům jedná s monitorovacími službami o zařazení dalšího zpravodajského i publicistického obsahu.

Jiří Sládek vede digitální sekci Lagardere Active ČR přesně rok. Dříve působil například v televizi Nova či IDG Czech.
Foto: Jiří Koťátko

Reklama
Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-19

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

úkolníček
Vojta Kotek
Algoritmus

MAM Exkluzivně v časopise

Tadeáš Bělík
Marcus Collins
MadLove
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová
MAM Souboj spotů duben
Linda Bui a Nhi
Madlove ADC
Simona Fischerová