Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Google podpoří aplikaci Lagardere

Mediální skupina Lagardere Active ČR získala jako jediný český mediální projekt podporu v rámci grantu Googlu Digital News Initiative. Na vývoj zpravodajské aplikace Youradio News získalo v přepočtu čtyři a půl milionu korun. Její start je naplánovaný na konec příštího roku a do konce roku 2018 si klade za cíl oslovit alespoň třicet tisíc Čechů.

Aplikace ve svém názvu vychází z původního Youradia, které Lagardere vyvinulo převážně pro komunitu hudebních fanoušků. K dnešnímu dni ho využívá aktivně dvě stě tisíc lidí.

„V případě Youradio News půjde o naprosto novou aplikaci, která nabídne seriózní zpravodajský i publicistický obsah,“ vysvětluje šéf digitálních aktivit Lagardere Jiří Sládek. Cílovou skupinou aplikace tak budou lidé se zájmem o ekonomická, politická, obchodní a marketingová témata, tedy zejména lidé v manažerských pozicích, podnikatelé a také studenti. „To, co budou mít YouRadio a Youradio News společné, je engine, který umožňuje každému uživateli mít v aplikaci personalizovaný obsah,“ dodává manažer Lagardere, který nedávno oslavil první rok ve své funkci. „O personalizovaném obsahu se mluví alespoň deset let. Velká perspektiva se s příchodem webu 2.0 předpovídala customizovaným homepagím. To je passé, dnes jsou hlavními trendy video i audio na vyžádání,“ dodává Sládek.

Reklama
MMcite

Možnost cílit na vybrané posluchače by pak rád mediální dům nabídl i v rámci inzerce.

Obsah vznikne in-house i u třetích stran

Samotný obsah Youradia News by měl pocházet ze stanic skupiny Lagardere, jmenovitě z éteru Frekvence 1 a Rádia Zet. „Určitě to ale nebude tak, že budeme jen otrocky překlápět to, co zaznělo v rádiích,“ říká Jiří Sládek.

Projekt pro Google totiž počítá s náborem zhruba desítky lidí pro Youradio, přičemž přibližně polovina z nich by měla působit na postech seniorních editorů. „Jejich úkolem bude pracovat s obsahem v postprodukční fázi, pracovat s hrubými sestřihy a také tvořit vlastní obsah,“ dodává šéf digitálu skupiny.

YouRadio News však nechce být limitované pouze tím, co vzniká na půdě českého Lagardere.

Aktuálně mediální dům jedná s monitorovacími službami o zařazení dalšího zpravodajského i publicistického obsahu.

Jiří Sládek vede digitální sekci Lagardere Active ČR přesně rok. Dříve působil například v televizi Nova či IDG Czech.
Foto: Jiří Koťátko

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)