Reklama
Megaboard

Effie 2016: Udělena byla i Grand Prix „za odvahu“

České agentury do letošního ročníku soutěže efektivní reklamy Effie přihlásily celkem 65 kampaní. Oceněno bylo 24 z nich, z toho osm získalo Effie zlatou. Všech osm případových studií, na jejichž základě byla udělena zlata, naleznete na následujících stránkách.

Nejúspěšnějším subjektem se stala agentura McCann Prague. Získala nejen tři zlatá a po jednom stříbrném a bronzovém ocenění, ale její kampaň pro značku Gambrinus společnosti Plzeňský Prazdroj dostala i Grand Prix. Proto na hlavním – rozverném – snímku k tématu tohoto čísla vidíte tým McCannu společně s marketéry z Prazdroje, v čele s jeho marketingovým ředitelem Grantem McKenziem. (Pozn.: McKenzie je Skot, takže je to ten sympaťák s károvanou kravatou.)

Podle porotkyně a spolumajitelky agentury Dorland Lucie Češpivové byla letos Grand Prix udělena výjimečně, a to „především za odvahu nejen agentury, ale zejména klienta“. „Myslím, že odvážných klientů na komunikačním trhu je třeba a věřím, že udělení této ceny dodá odvahu i dalším,“ řekla Češpivová. Ale podle jejího kolegy Graema Murrayho z Ogilvy & Mather nelze právě v případě tohoto projektu s jistotou tvrdit, že za výsledky stojí především komunikační kampaň. Murray navíc pochybuje, že taková jednorázová kampaň dokáže skutečně zvrátit léta negativního vnímání, kterému tato značka čelí. A porota by se podle něj měla „namísto kochání se případovými filmy do budoucna víc věnovat skutečným přínosům prezentovaných projektů“.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-2025_02

MAM Exkluzivně v časopise

ROI
Jan Nízky, A+Manual
KFC Bukurešť

MAM Téma čísla

gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Téma Ročenky 2024
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále