České agentury do letošního ročníku soutěže efektivní reklamy Effie přihlásily celkem 65 kampaní. Oceněno bylo 24 z nich, z toho osm získalo Effie zlatou. Všech osm případových studií, na jejichž základě byla udělena zlata, naleznete na následujících stránkách.
Nejúspěšnějším subjektem se stala agentura McCann Prague. Získala nejen tři zlatá a po jednom stříbrném a bronzovém ocenění, ale její kampaň pro značku Gambrinus společnosti Plzeňský Prazdroj dostala i Grand Prix. Proto na hlavním – rozverném – snímku k tématu tohoto čísla vidíte tým McCannu společně s marketéry z Prazdroje, v čele s jeho marketingovým ředitelem Grantem McKenziem. (Pozn.: McKenzie je Skot, takže je to ten sympaťák s károvanou kravatou.)
Podle porotkyně a spolumajitelky agentury Dorland Lucie Češpivové byla letos Grand Prix udělena výjimečně, a to „především za odvahu nejen agentury, ale zejména klienta“. „Myslím, že odvážných klientů na komunikačním trhu je třeba a věřím, že udělení této ceny dodá odvahu i dalším,“ řekla Češpivová. Ale podle jejího kolegy Graema Murrayho z Ogilvy & Mather nelze právě v případě tohoto projektu s jistotou tvrdit, že za výsledky stojí především komunikační kampaň. Murray navíc pochybuje, že taková jednorázová kampaň dokáže skutečně zvrátit léta negativního vnímání, kterému tato značka čelí. A porota by se podle něj měla „namísto kochání se případovými filmy do budoucna víc věnovat skutečným přínosům prezentovaných projektů“.