Effie 2016: Udělena byla i Grand Prix „za odvahu“

České agentury do letošního ročníku soutěže efektivní reklamy Effie přihlásily celkem 65 kampaní. Oceněno bylo 24 z nich, z toho osm získalo Effie zlatou. Všech osm případových studií, na jejichž základě byla udělena zlata, naleznete na následujících stránkách.

Nejúspěšnějším subjektem se stala agentura McCann Prague. Získala nejen tři zlatá a po jednom stříbrném a bronzovém ocenění, ale její kampaň pro značku Gambrinus společnosti Plzeňský Prazdroj dostala i Grand Prix. Proto na hlavním – rozverném – snímku k tématu tohoto čísla vidíte tým McCannu společně s marketéry z Prazdroje, v čele s jeho marketingovým ředitelem Grantem McKenziem. (Pozn.: McKenzie je Skot, takže je to ten sympaťák s károvanou kravatou.)

Podle porotkyně a spolumajitelky agentury Dorland Lucie Češpivové byla letos Grand Prix udělena výjimečně, a to „především za odvahu nejen agentury, ale zejména klienta“. „Myslím, že odvážných klientů na komunikačním trhu je třeba a věřím, že udělení této ceny dodá odvahu i dalším,“ řekla Češpivová. Ale podle jejího kolegy Graema Murrayho z Ogilvy & Mather nelze právě v případě tohoto projektu s jistotou tvrdit, že za výsledky stojí především komunikační kampaň. Murray navíc pochybuje, že taková jednorázová kampaň dokáže skutečně zvrátit léta negativního vnímání, kterému tato značka čelí. A porota by se podle něj měla „namísto kochání se případovými filmy do budoucna víc věnovat skutečným přínosům prezentovaných projektů“.

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-25

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Cannes Lions 2025
Náborové kampaně
Chatbot

MAM Exkluzivně v časopise

Radim Svoboda
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
tesco_hlavni
buresova_WPPmedia