Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Čtyři podmínky úspěšné konverze

Pomalé načítání stránek totiž nepoškozuje pouze online byznys, ale i vnímání značky v dlouhodobém horizontu. Navíc je třeba měřit reálné načítání reálných uživatelů, nikoliv načítání v kanceláři dané firmy, protože výsledky se v praxi mohou značně lišit. Už jste si někdy spočítali, o kolik peněz můžete každý den přijít kvůli pomalému, načítání?

Stanovte si klíčové podstránky

Případová studie e-shopu z oblasti telekomunikací ukázala, jak zákazníci v praxi reagují na pomalé načítání konkrétních stránek. Zjistilo se, že rychlé nemusí být zdaleka načítání všech podstránek na všech typech zařízení. Chcete-li udržet náklady na uzdě, musíte společně s vaším IT vytipovat takové, které jsou pro váš byznys zásadní. Ty by se měly za všech okolností načíst do 2 sekund, ostatní mohou být pomalejší. Obecně reagují uživatelé nejhůře na pomalé načítání domovské stránky, landing page, přihlašovací stránky a nebo produktových stránek. Další klíčovou empiricky potvrzenou veličinou je doba, kterou uživatel na daném webu strávil a kolik stránek si již prohlédl. Čím déle web prochází, tím více roste jeho tolerance k pomalejšímu načítání. Na počátku své cesty je návštěvník nejnáchylnější k opuštění stránek, jelikož je nejméně přesvědčený o tom, zda chce uskutečnit objednávku. Delší čas pobytu návštěvníka na stránkách naopak indikuje jeho touhu po dalších informacích, a tedy i vyšší míru přesvědčení koupit. Stránky, kde uživatel tuší aplikace třetích stran jako jsou platební portály, které se zároveň vyskytují ve finální fází cesty uživatele po webu, se mohou načítat i 10 sekund, aniž by chtěl návštěvník stránky opustit.

1,2 sekundy, rozdíl mezi ziskem a ztrátou

Průměrně se návštěvníkovi stránek, který dokončil objednávku načítaly jednotlivé stránky 2,45 sekundy. Ti, kteří nákup nedokončili, načítali stránky průměrně 3,63 sekundy. 1,2 sekundy tedy znamenají rozdíl mezi obchodním úspěchem (konverzí) a ztrátou zákazníka (nekonverzí). Typické projekty aplikačního monitoringu tohoto typu se nám daří realizovat v řádu několika dnů v režimu proof of concept, který poté může do několika týdnu přinést reálné zrychlení načítání až o 50 %. Implementace řešení může začínat od stovek tisíc korun u menších aplikací a zvyšuje se s rostoucí složitostí a rozsahem aplikace.

Reklama
ČEZ

Jiří Kurejko,
pracuje jako managing consultant ve společnosti Adastra

Reklama
Know
Reklama
Reklama
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)