Studené měsíce roku jsou nejen hlavní sezonou pro chřipku a nachlazení, ale také obdobím nesmiřitelného souboje farmaceutických firem. Každá se snaží přesvědčit kašlající a smrkající veřejnost, že právě její přípravek vede k zaručené úlevě a pomáhá s uzdravením.
Polská Saatchi & Saatchi vymyslela způsob, jak přesvědčit pacienty k pořízení léku Theraflu ještě předtím, než vůbec tušili, že jsou nemocní. Venkovní reklama ve Varšavě měřila kolemjdoucím teplotu přímo na ulici a v obchodním centru. Díky termokameře odhadla, jestli náhodou nemají horečku, tedy jeden z hlavních příznaků chřipky. Pokud se ukázalo, že ano, mohli si zájemci stáhnout na webu nebo do mobilu svou „termoselfie“ s vyznačenou tělesnou teplotou a pochlubit se s ní na sociálních sítích s hashtagem, jehož součástí byl název léku.
Chytré spojení technologií
Technicky vzato tvořila celé řešení vlastně aplikace naprogramovaná pro operační systém Android a graficky uzpůsobená pro velkou obrazovku digitálního CLV. „Krásně jsme tím propojili technologii a zdraví, ukázali, jak věc funguje v běžném životě, a zapojili spotřebitele,“ pochválil své kolegy ředitel Saatchi & Saatchi Jason Romeyko. V Polsku se kampaně ujala interaktivní divize agentury pod vedením kreativního šéfa Kamila Majewského.
Došlo i na zlatou rybku
Klient, kterým byla společnost GSK, mohl být spokojen: citylight s reklamou oslovil sto tisíc kolemjdoucích denně. A 90 procent těch, kteří si hravým způsobem nechali změřit teplotu, uvedlo, že si půjdou na chřipku koupit právě Theraflu. Na sociálních sítích se objevily tisíce termoselfies. „Na jedné někdo nechal změřit teplotu i své zlaté rybce,“ pochlubila se agentura.
Spokojena ostatně mohla být i ona. Kampaň jí přinesla různá ocenění včetně bronzového lva z Cannes v kategorii digitální venkovní reklamy. Stříbro a bronz si tvůrci odnesli ve stejné kategorii také z květnového vyhlašování národní soutěže Innovation Award.
V Polsku šlo zřejmě o první použití termokamery touto formou v reklamní kampani. S motivem snímání tělesné teploty ale pracovaly i další kampaně. V Irsku to letos byly například dětské vlhčené ubrousky WaterWipes, u nás byly termosnímky loňským hlavním motivem festivalu Prague Pride pod sloganem „Všichni jsme stejně teplí“.