Dnes uzavřeme téma cool značek a podíváme se, jak se změnilo vnímání trendy značek v čase. Stejnou otázku jsme totiž respondentům položili nejenom letos, ale také již v roce 2011. Které značky tedy byly v cílové skupině 18-45 let cool před pěti lety a které dnes? Změnilo se to? Rozhodně ano. I když si některé značky svou pozici drží celkem stabilně, jiné zažily velké změny. Mezi top pěti značkami roku 2016 najdeme jen dvě značky, které se zároveň umístily v top pětce roku 2011. Jsou to značky sportovního oblečení a vybavení Adidas a Nike. V letošním roce se do top pětky dostala ještě značka Apple, resp. značka jejích telefonů iPhone, která s přehledem v této cílové skupině zvítězila, značka Samsung a značka Coca-Cola, která naopak skončila na místě pátém. V roce 2011 ovšem vítězný Apple/iPhone ještě neměl tak unikátní postavení a mezi cool značky jej spontánně řadil jen zlomek respondentů. Změny, jež se odehrávají, jsou patrné i u dalších značek kdy si před pěti lety odnesla hezké čtvrté místo značka Nokia, kterou bychom dnes na pultech už těžko hledali.
Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 530 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].