Čas zahýbal s popularitou značek

Dnes uzavřeme téma cool značek a podíváme se, jak se změnilo vnímání trendy značek v čase. Stejnou otázku jsme totiž respondentům položili nejenom letos, ale také již v roce 2011. Které značky tedy byly v cílové skupině 18-45 let cool před pěti lety a které dnes? Změnilo se to? Rozhodně ano. I když si některé značky svou pozici drží celkem stabilně, jiné zažily velké změny. Mezi top pěti značkami roku 2016 najdeme jen dvě značky, které se zároveň umístily v top pětce roku 2011. Jsou to značky sportovního oblečení a vybavení Adidas a Nike. V letošním roce se do top pětky dostala ještě značka Apple, resp. značka jejích telefonů iPhone, která s přehledem v této cílové skupině zvítězila, značka Samsung a značka Coca-Cola, která naopak skončila na místě pátém. V roce 2011 ovšem vítězný Apple/iPhone ještě neměl tak unikátní postavení a mezi cool značky jej spontánně řadil jen zlomek respondentů. Změny, jež se odehrávají, jsou patrné i u dalších značek kdy si před pěti lety odnesla hezké čtvrté místo značka Nokia, kterou bychom dnes na pultech už těžko hledali.

Snapshots je unikátní on-line systém k rychlému získávání aktuálních informací z trhu. Data jsou zjišťována pravidelně každý měsíc na reprezentativním panelu internetové populace ČR na vzorku 530 lidí ve věku 18-60 let. V případě zájmu o bližší informace napište na [email protected].

Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-45

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Mají veřejnoprávní média smysl?
Proč mladí nečtou zprávy?
Marketing ve sportu

MAM Exkluzivně v časopise

Kosta Schneider_Publicis Groupe_Credits Matouš Bláha, Publicis Groupe_2
Paul Holmes Forum Media
NORA
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk
Brand Strategy
McDonald’s sýrovka
Sazkabet
Spring Walk