O evropských dotacích je většinou slyšet ve spojení se skandály a korupcí. Dají se vůbec široké veřejnosti představit tak, aby je běžný občan vnímal jako pozitivní věc? Ministerstvo pro místní rozvoj se to rozhodlo vyzkoušet v kampani, která měla podpořit čerpání dotací v aktuálním období 2014-2020.
Fondy, všude samé fondy
Celkový rozpočet na kreativu i nákup mediálního prostoru byl 18 milionů korun. Agentura Momentum vsadila na jednoduchý a přehledný vizuální styl, který kombinoval hrané a animované scény. Grafika představovala stylizované městečko s cyklostezkou, pekárnou, hřištěm nebo nádražím zaplaceným z evropských fondů.
Pretest proběhl v říjnu 2015 a potvrdil, že zvolený způsob, jak běžným lidem představit praktický význam dotací pro jejich každodenní život, byl správný. 69 procent respondentů oslovených agenturou STEM/MARK prohlásilo, že díky spotu vnímá čerpání evropských peněz pozitivně.
Kampaň samotná proběhla v lednu letošního roku v televizi, tisku a na internetu. Propagovala mimo jiné webovou stránku www.dotaceEU.cz.
Po kampani má 88 procent Čechů povědomí o fondech, 60 procent zná některý projekt. Kampaně si všimlo 58 procent lidí, z toho 84 procent oslovených uvedlo, že díky ní zjišťovali další informace. Návštěvnost webu poskočila o více než 40 procent.