Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Animované dotace na každý den

O evropských dotacích je většinou slyšet ve spojení se skandály a korupcí. Dají se vůbec široké veřejnosti představit tak, aby je běžný občan vnímal jako pozitivní věc? Ministerstvo pro místní rozvoj se to rozhodlo vyzkoušet v kampani, která měla podpořit čerpání dotací v aktuálním období 2014-2020.

Fondy, všude samé fondy

Celkový rozpočet na kreativu i nákup mediálního prostoru byl 18 milionů korun. Agentura Momentum vsadila na jednoduchý a přehledný vizuální styl, který kombinoval hrané a animované scény. Grafika představovala stylizované městečko s cyklostezkou, pekárnou, hřištěm nebo nádražím zaplaceným z evropských fondů.

Pretest proběhl v říjnu 2015 a potvrdil, že zvolený způsob, jak běžným lidem představit praktický význam dotací pro jejich každodenní život, byl správný. 69 procent respondentů oslovených agenturou STEM/MARK prohlásilo, že díky spotu vnímá čerpání evropských peněz pozitivně.

Reklama
Abovalve

Kampaň samotná proběhla v lednu letošního roku v televizi, tisku a na internetu. Propagovala mimo jiné webovou stránku www.dotaceEU.cz.

Po kampani má 88 procent Čechů povědomí o fondech, 60 procent zná některý projekt. Kampaně si všimlo 58 procent lidí, z toho 84 procent oslovených uvedlo, že díky ní zjišťovali další informace. Návštěvnost webu poskočila o více než 40 procent.

Reklama
ČEZ
Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)