Lidé odcházejí od golfu. Úbytek nastal před skoro deseti lety se startem finanční krize, doposud opustilo tento sport gentlemanů deset milionů hráčů. Golf doplácí na rychlost současné západní civilizace. Turnaje jsou dlouhé, hrací den trvá i deset hodin, a to je v dnešní době tweetů o sto čtyřiceti znacích přece jen dlouhá doba. Česku se tento trend pochopitelně nevyhnul, nicméně úbytek hráčů se při více než padesátitisícové základně počítá pouze na desítky. A vloni navíc u nás přibyly dva golfové resorty. Jak je ale patrné z investic předních sportovních gigantů, golf jako cílová skupina stále patří na přední příčky. Po etablování se společnosti Nike v tomto segmentu trhu, která před dvaceti lety získala jako svou reklamní ikonu tehdy nastupujícího Tigera Woodse, přišel Adidas a dnes se snaží dostat v golfovém světě na jejich úroveň i Puma. Tyto globální společnosti vstupují většinou koupí nějaké již existující značky, například Puma před šesti lety koupila společnost Cobra. Podle Světové golfové nadace bude mít celosvětový úbytek golfistů za následek větší specializaci velkých firem. Například Nike i Adidas se nyní stahují z výroby golfových holí, bagů a míčků a chtějí se soustředit zcela výlučně na kvalitu oblečení. Nepopírám, že takové a tomu podobné tahy korporací budou znamenat zvýšení cen, ale pro golf jako takový to bude znamenat větší sepětí komunity. Větší důraz na komunitu a komunitní marketing přes sociální sítě a webové portály hlásí všechny firmy. Myslím, že daleko více se do popředí dostanou nejrůznější aplikace, které zjednodušují přístup k novinkám či věrnostním programům. V Česku se věnuje tomu například portál TeeTime. tento portál, který sdružuje přes 80 procent českých golfistů, vidí budoucnost právě v silnějším budování komunity, v propojení hráčů, provozovatelů hřišť, vybraných partnerů a golfových akcí. V rámci této strategie se budou moci hráči více mezi sebou seznamovat, budovat nová přátelství, což vytvoří právě ono silnější a trvalejší sepětí komunity.
Jiří Haramul, mediální konzultant