Kreativec ze slovenské Wiktor Leo Burnett, který přebíral ocenění Agentura roku, se údajně poté samou radostí tak opil, že cenu na akci konané měsíčníkem Stratégie ještě týž večer ztratil. Na rautu ji našel někdo z konkurence a se sarkastickým komentářem umístil na aukční web Bazoš.sk.
„Cha, ti Slováci. To by se u nás stát nemohlo,“ dost možná si řeknete. A máte pravdu. To by se u nás skutečně stát nemohlo. Avšak ne proto, že se při pití umíme lépe kontrolovat. Neumíme. Ale proto, že česká reklamní branže už druhým rokem soutěž Agentura roku zcela postrádá.
Prý proto, že Asociace komunikačních agentur, která ji dřív pořádala, hledá silného externího partnera, jenž by ji pro ni realizoval, a zajistil tak její objektivitu a nezávislost. Nikdo prý ale zatím nemá zájem. Upřímně, MAM ho taky neměl, je to piplačka.
O soutěž podle některých reakcí už není moc zájem ani v samotné agenturní branži, protože na stupních vítězů se objevovala pořád ta samá jména.
A pak to dopadá jako na shortlistu letošní Zlaté pecky. Slováci do ní poslali čtvrtinu všech přihlášených prací, ve finále je však slovenských reklam už polovina. A tak to má být. Kdo bojuje, ten boduje a pak slaví. A že ztratí nebo někam založí cenu? Cha, pořád je vítěz.
To se teď u nás opravdu stát nemůže.
Jiří Hořčica
zástupce šéfredaktora
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].