Reklama
Megaboard

1. Měření na více platformách pro ATO zajistí Nielsen

Společné elektronické měření sledovanosti televizního vysílání i videa z více platforem bude od roku 2018 pět let zajišťovat společnost Nielsen Admosphere. Zvítězila ve výběrovém řízení, které vypsala Asociace televizních organizací. Měřena budou všechna koncová zařízení pro přehrávání videoobsahu, tedy televizní přijímače včetně tzv. Smart TV, PC, tabletů, mobilů, aplikací nebo hybridních televizí. Nielsen Admosphere, jež měření provádí i v současnosti, se do tendru přihlásila jako jediný uchazeč. Pilotní projekt crossplatformního měření měla od loňska na starosti TNS Aisa. „Crossplatformní měření reaguje na technologický vývoj v digitální éře v Evropě i ve světě, na změnu chování uživatelů a poptávku trhu po zjednodušení procesu plánování a nákupu médií. Nový projekt bude mít podobu hybridního měření a toto významné rozšíření od roku 2018 znamená i značné navýšení finančních nákladů pro členy ATO,“ uvedla předsedkyně výběrové komise Renata Týmová z České televize. „Jsem hrdá, že jsme se rozhodli pro moderní, i když náročný projekt. V současnosti jsme svědky velkých technologických změn, na které je třeba se včas připravit. Tradiční vysílání zůstává sice nadále silné, ale zároveň prudce rostou on-line aktivity a mění se způsob sledování televize i veškerého videoobsahu. Samotné peoplemetry už k měření nestačí,“ říká k tomu Vlasta Roškotová, jednatelka ATO.

Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-03

MAM Exkluzivně v časopise

Jan Patawa, MV ČR
David Klimeš, NFNZ
Domi Alagia, DVTV

MAM Téma čísla

Otvírák na web - Vašek
gaming_rytir_iStock_nový web-otvírák (50)
2025
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále
WEB_normal(10)
Souboj spotů osmifinále 2024
MAM Souboj spotů 2024 finále
MAM Souboj spotů 2024 semifinále