Jak dalece jsou tuzemské značky připraveny investovat do mobilní reklamy a jak na rozšiřující se funkce a aplikace, kterými displeje chytrých telefonů disponují, reagují čeští zákazníci? Ředitel digitálního oddělení společnosti Media Investment Jan Svátek konstatuje určité zlepšení v otázce inovací a investic do mobilních aplikací či mobilních a responzivních webů firem, západní Evropa má však před námi stále náskok. Příčinou toho je podle Svátka částečná setrvačnost v uvažování ve smyslu toho, že investice do mobilních aplikací jsou příliš vysoké na to, aby fungovaly pro všechny operátory a typy telefonů. Zároveň vyžadují množství času a další vzdělávání. Jinou překážkou je i fakt, že velcí hráči na trhu nespolupracují na sběru a verifikaci dat z mobilní reklamy, firmy mají k dispozici pouze data z AdMonitoringu.
Sázkaři mají své pobočky rádi
Jaroslav Kulenda, marketingový ředitel sázkové společnosti Fortuna Group, přirovnává význam displeje mobilních zařízení z pohledu profitu ze sázek displeje k desktopu. Ve Velké Británii dosahuje poměr profitu ze sázek přes mobil už téměř 80 procent. Brand Fortuny, úzce napojený na sportovní přenosy, dává příležitost impulzivním sázkám během zápasů kdekoliv a kdykoliv. A sportovní fanoušci si na to rychle zvykli. Platební transakce však stále realizují na pobočkách, a jak Jaroslav Kulenda dodává, v nejbližších měsících se tento zvyk jen tak nezmění. Aktivní je Fortuna na Facebooku i Instagramu, chystá se více zaměřit na mladé publikum prostřednictvím Snapchatu a uzavírat partnerství s blogery. „Hledáme cesty, jak vykročit z davu,“ vysvětluje Kulenda.
Fortuna si v minulosti testovala i rozhlasovou platformu, prioritou pro značku jsou však sociální sítě a YouTube.