Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Zkopírovat texty na sítě nestačí

Doba, kdy médiím v internetové komunikaci stačil „jenom“ Facebook, je pryč. Pražská debata na konferenci News Impact Summit za účasti zástupců CNN, Die Welt a Economist nabídla neotřelé názory na to, jak pojmout digitální zpravodajství. „Úspěšná multiplatformní strategie musí být velmi dobře promyšlená,“ podotkl konzultant Fergus BellDig Deeper Media. Nemusí to ani být drahé. „S otevřenými technologiemi můžete dosáhnout podobných výsledků jako dobře financované zpravodajské domy,“ řekla Veronika Divišová z vývojářské společnosti Sourcefabric.

„Web, který se nenačte dost rychle, je jako noviny, které nepřišly do trafiky,“ vysvětloval důležitost kvalitně připraveného technologického zázemí Kritsanarat Khunkham, manažer sociálních sítí z německého Die Welt. Lidé jsou netrpěliví. „Digitální novinařina není zkopírování textů z papíru na internet,“ dodal Khunkham. Narážel na fakt, že vydavatelé musí komunikovat se čtenáři. Die Welt na to má specializovaný „komunitní“ tým, který na sítích reaguje na dotazy a připomínky čtenářů, včetně nepopulárních „trollů“, kteří se snaží sabotovat diskuse. „Zveřejněný obsah neopouštíme,“ zdůraznil a dodal, že pro každou platformu mají specialistu, který se ve způsobu komunikace vyzná.

Obdobné týmy má dle Rachel Rodriguezové, producentky sociálních médií, i tým CNN. S tím souhlasila i Denise Lawová, vedoucí on-line inovací magazínu Economist. Jednou z cest, jak zkvalitnit debaty na sítích, bylo vytvoření obsahových formátů, které dělaly lidi chytřejšími.

Reklama
Know

Vybírejte sítě, držte se dat

Ne všechny sítě se pro komunikaci hodí, je důležité znát vlastní publikum. Shoda panovala ohledně sítí, které ve zpravodajství selhaly. „Na Pinterestu a Tumblru jsme ošklivě neuspěli. Nezeptali jsme se sami sebe, proč na takové sítě lidé chodí,“ řekla Lawová. „Na Pinterestu hledají inspiraci na svatby,“ humorně shrnula. Zástupce Die Welt doplnil, že jeho tým momentálně experimentuje i se Snapchatem, ale ještě nerozklíčovali, jak ho efektivně využít. Naopak jako oblíbený nástroj komunikace bylo často zmiňováno živé vysílání Facebook Live. „Jsme naprosto posedlí Facebookem Live. Je úžasné, jak blízké to je uživateli,“ pochvalovala si Rodriguezová ze CNN.

Klíčem úspěchu je podle odborníků i analýza dat. Všichni se shodli na tom, že konzistentní datová analytika napomáhá správnému rozhodování, a to zejména při strategii na sociálních sítích. „Své teorie podpořte daty,“ uzavřela Lawová.

Reklama
Reklama
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)