Vánoce se pomalu blíží, a jak už to bývá, výběr vánočních dárků nacháváme na poslední chvíli. Takový přístup je nicméně procházka po tenkém „vánočním“ ledě, obzvlášť v případě obdarování nejdůležitějších klientů a obchodních partnerů, které nemůžeme a nesmíme odbýt univerzálním prezentem.
Před výběrem dárku tak uvažte, jestli opravdu víte, co váš klient ocení. Dárek totiž vypovídá o tom, jak dobře jej znáte a jak si vážíte vaší spolupráce. A pokud své důležité partnery a klienty nemáte „prokouknuté“, můžete několika snadnými kroky alespoň navodit kladnou iluzi vašich společenských schopností. Existuje na to několik šikovných návodů.
Řekni mi, co lajkuješ, a já ti dám dárek
Nejjednoduší cesta je přes sociální sítě. Má váš klient profil na Facebooku? Pokud ano, zmapujte jeho zájmy. Obvyklým veřejně přístupným obsahem profilové stránky je oblíbená muzika, filmy, jídlo a ostatní hobby. To vás správně nasměruje.
Z příspěvků na Facebooku, Google+, Twitteru i LinkedInu můžete snadno vystihnout životní styl člověka, pro kterého připravujete dárek na míru. Má psa, nebo dává přednost nekončící party? Plní jeho život spíš děti, nebo rychlá auta? Často cestuje? Prakticky k jakékoliv aktivitě lze nalézt vhodný dárek.
Trefou do černého je i pozornost, která usnadní pracovní den v branži vašeho obchodního partnera. Ideálně s osobním věnováním. Po rychlém průzkumu na internetu najdete firmy poskytující laserové gravírování na předměty, které se dá využít téměř na jakýkoliv materiál. Kvalitní pero pro manažera je fajn. Ale pero s personalizovaným poděkováním za dlouhodobou spolupráci je ještě lepší.
Už jste se zamysleli nad tím, čím překvapíte nejdůležitější partnery letos? Vyberte pro ně třeba exkluzivní víno na HNVíno.cz.
Foto: Shutterstock