Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Velká panika nad malými věcmi

Pokud by svoboda v této zemi byla skutečně ohrožena tak často, jak se dramaticky vykřikuje při politických a společenských aférách, bylo by tu asi hodně zle. Jenže ona není, spíš máme sklony přehánět marginální věci do extrémů a pak se divit, že se vyprazdňuje obsah slov a pozornost otupuje. Je to stejné jako při opakovaném volání hoří, i když nikde nejsou žádné plameny. Při skutečném požáru si pak nikdo nevzpomene, že by měl zavolat hasiče. „To už se křičelo tolikrát…“

Facebooková doba nás dovedla k tomu, že se petice a prohlášení sepisují ke každému stoupnutí na kuří oko. Novináři pak mají jednoduchou práci: nereferují o tom, co se stalo, ale co se kolem toho dělo na Facebooku. Některá média prakticky stojí jenom na opisování sociálních sítí nebo jejich parafrázování. Jejich články pak utvoří v podstatě nekonečnou smyčku, neboť i tato shrnutí statusů z Facebooku se pak hojně sdílejí na Facebooku, kde se dále komentují…

Sociální sítě potřebují drama a emoce za každou cenu, i u věcí, kde se nic převratného nekoná. Jinak nejsou prokliky ani reakce a není pak co vykazovat v barevných analýzách. Jen to poněkud ubližuje samotné podstatě novinařiny, kterou je filtrovat to zásadní od toho nepodstatného.

Reklama
ČEZ

Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].

Reklama
MMcite
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)