Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Úspěch je i pomaleji padající náklad

Investovali jsme pět milionů eur do nových aktivit, pochlubil se na vídeňském mediálním veletrhu ředitel německého vydavatelského domu Schwäbisch Media. Jak tyto peníze Kurt Sabathil získal? V podstatě díky zadržovanému pádu a obratnému manévrování. Prodeje tištěných novin a zároveň příjmy z reklamy spadly jen o polovinu v porovnání s celostátním německým průměrem. „Během uplynulých patnácti let klesl celkový počet předplatitelů novin v Německu o 26 procent,“ spočítal Sabathil. Důvod? Stejný jako jinde: internet.

Nezbylo než vydavatelství technologicky i myšlenkově modernizovat. Mediální dům seškrtal provozní a tiskové náklady, investoval ovšem do lidí. Zejména pak mladých: polovinu korporace teď tvoří lidé pod čtyřicet let, čtvrtině nebylo ani třicet. Sabathil přitom zdůraznil, že je důležitá image firmy. „Když si budou lidé myslet, že jste umírající byznys, nikdy nezískáte nejlepší možné zaměstnance. Buďte moderní a žádaný zaměstnavatel,“ varoval manažer.

Šetření nemůže být nekonečné

Kromě škrtání nákladů však vydavatelství Schwäbisch Media hledalo nové zdroje příjmů. Našlo je v konferenčním byznysu a v projektech zaměřených na trh práce nebo nemovitostí. „Spustili jsme dost různých věcí a zatím nevíme, jestli se vyplatí, nebo ne. Ale pokud nebudete vůbec nic nového zkoušet, těžko pak najdete nějaký prostor pro růst,“ podotkl Sabathil.

Reklama
ČEZ

„Považuji se za přítele placeného obsahu, zaměřujeme se na akvizici digitálních předplatitelů,“ zdůraznil manažer bádensko-württemberské mediální skupiny. Její hlavní zpravodajský portál www.schwaebische.de umožňuje číst deset článků bez placení, za další už požaduje peníze. Počet předplatitelů zvolna, ale vytrvale roste: letos v září jich bylo 14 tisíc, před rokem ve stejné době zhruba 11 tisíc. Největší podíl tvoří odběratelé tištěné verze, kteří si připlácejí za čtení na webu.

„Vyplácí se investovat do kvalitního novinářského obsahu,“ apeloval na shromážděné evropské mediální manažery Sabathil. Velký potenciál je podle něj stále ukrytý v regionálních médiích. Středním a menším vydavatelům doporučil, aby sdíleli tiskárny, distribuci, prodej balíčků inzerce i školení zaměstnanců.

Největší příležitost podle něj představují data a jejich analýza. „Pomohou při optimalizování produktů, odhadování potřeb uživatelů, cílení marketingu a zlepší efektivitu inzerce,“ uzavřel Kurt Sabathil.

Kurt Sabathil na vídeňském World Publishing Expu. Příští rok se tradiční podzimní mediální veletrh přesune do Berlína.
Foto: Yannick Dillinger

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)