Čím je jedinečná vaše značka? Přece tím, že její inovativní řešení se inspirují skutečnými příběhy budujícími emotivní vazbu k nejlepšímu zákaznickému servisu… Alespoň to tak vypadá podle nejčastějších klišé v tiskových zprávách. Všichni jsou unikátní, všichni jsou nejlepší, všechno je exkluzivní a každý, kdo prošel kolem kamery, je známá osobnost. A všechna tahle báječná naleštěná slova jsou obvykle tím úplně prvním, co musí novináři z vašich zpráv mazat.
Jazyk tiskových zpráv je zvláštní také tím, jak se pokouší měnit češtinu. Odhadem devadesát procent firem se snaží diktovat, jak má vypadat jejich název v souvislém textu. Některé se snaží zakázat i skloňování.
Bombastické tiskové zprávy vedou k jedinému. Dávají vyniknout konkurenci, která je možná strohá a její e-maily nehýří posledními trendy vizuální úpravy, zato v jejích zprávách rychle najdete věcné sdělení a skutečné informace. To je v době „příběhů“, „emocí“ a „inovací“ ten skutečný „unikát“.
Filip Rožánek
šéfredaktor
Tiskové zprávy, náměty a ohlasy posílejte na [email protected].