Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Televize je totalitní médium, dá vám to, co chce ona. Internet je naopak submisivní

Koncept svého Pořadu jsem vymyslel o půl třetí ráno v baru Blue Light,“ řekl na Czech Internet Foru Luděk Staněk.

První verze Staňkovy pravidelné relace, ve které týden co týden glosuje televizní dění, odstartovala původně na serveru Playtvák.cz. Zde sbírala spíše stovky zhlédnutí a až přesun na Stream.cz spustil větší vlnu zájmu.

Text je jako dodo, mrtvý

Na internetové televizi patřící Seznamu nastřádalo dosavadních 42 dílů přes osm a půl milionu zhlédnutí. „Jenom prvních pět dílů na Streamu mělo větší sledovanost než všechno, co jsem napsal za poslední roky,“ uvedl Staněk, který působil jako píšící novinář v řadě českých médií. „Video je naprosto dominantní. Text je mrtvej jako dodo,“ přirovnal psanou žurnalistiku k vyhynulému mauricijskému tvorovi.

Reklama
ČEZ

„Podívejte se třeba na seriály. To jsou romány dneška, během příštího roku vznikne v Americe 500 skriptovaných seriálů, které budu nasazené v rámci jednoho období.“

Ve čtyřiceti letech se Staňkovi „prý něco“ stalo a na úkor klasické žurnalistiky se věnuje humoru.

Publicista Staněk během své prezentace odmítl, že by snad cítil vůči televizi jako médiu nějakou zášť a v Pořadu mu ji vracel. „Jsem televizní generace, vyrostl jsem na ní a jako médium jsem se naučil ji mít vlastně rád,“ vysvětloval.

Televizní bizarnosti objevuje hlavně díky tomu, že má doma televizi neustále puštěnou jako kulisu. „Já s televizí a na televizi dokonce mluvím, většinou naštvaně,“ dodal Staněk. Ostatně právě vlastní naštvanost a mluvení na televizi jsou pro Pořad typické a hlavně jej odlišují od jeho britské inspirace. „Otevřeně tu přiznávám, že jsem se inspiroval pořadem Charlieho Brookera Screenwipe, který běžel mezi lety 2006 a 2008 na BBC 4,“ zareagoval Staněk na hlasy těch, kteří mu podobu s Brookerovým vysíláním předhazovali.

Pro úspěch svého pořadu má i vysvětlení. „Televize je totalitní médium, dá vám, co chce. Internet je submisivní, dá vám, co chcete vy. Televize vám dodává obsah, můžete ji maximálně vypnout nebo přepnout, a je tedy vlastně diktátor,“ říká Staněk. Dělání si legrace z „něčeho silnějšího“ prý funguje vždycky.

Na veřejnosti se Staněk setkává často s dvěma druhy reakcí na svůj Pořad. Jedna skupina lidí mu v duchu diktátorské teorie říká: „To jste jim to nandal“, druhá se zase táže: „Jak se na to můžete dívat?“ Ze strany samotných televizí prý přímou reakci nemá, jelikož se „s lidmi z televize nestýká“. Logicky se setkává i s hlasy internetových „hejtrů“. „Občas se na profily těch lidí koukám a jsou přesně takoví, jak byste čekali,“ dodal Staněk. Svou zkušenost s hejtry mimochodem na konferenci sdělil i Daniel Dočekal, který se stará o sítě Pet Center. Ti nejaktivnější se dokonce na Facebooku sdružují ve skupině, v níž si domlouvají své ataky. Zřejmě však netuší, že Dočekal je pod fiktivním jménem také členem a jejich aktivitu monitoruje.

Luděk Staněk přiznal, že prvních pět dílů jeho Pořadu na Streamu vzbudilo větší pozornost než cokoliv, co napsal jako novinář za poslední roky.
Foto: Internet Info

Reklama
Know
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)