Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Stojí české agentury o novinářské ceny za reklamní kreativitu? Epica volá!

Na konci tohoto týdne – konkrétně v pátek 14. října – vyprší poslední termín pro podání přihlášek do jubilejního 30. ročníku mezinárodní soutěže reklamní kreativity Epica Awards. Epica je jediná kreativní soutěž, ve které ceny udělují výhradně novináři píšící pro komunikační a marketingová periodika a své soutěžní příspěvky do ní podle pořadatelů zasílají agentury ze sedmi desítek světa.

Letos pořadatelé nechtěli ponechat nic náhodě a třetí desetiletí existence soutěže uzavírají s rozšířenou mezinárodní porotou – ve které bude letos poprvé figurovat reprezentant týdeníku MAM – a s rozšířenými soutěžními kategoriemi s důrazem kladeným na sociální média a dnes hodně populární design.

Epica nepatří do úplně první ligy kreativních soutěží světa, jako jsou především Cannes Lions, ale i newyorské D&AD a Clio nebo londýnské The One Show. Patří mezi zavedené festivaly střední velikosti, které ve srovnání s monstrcirkusem, jako je Cannes, jako by dnes trochu ztrácely dech, na mapě akcí svého druhu však mají své místo a jejich výsledky se počítají do hodnocení soutěže Agentura roku. Tedy počítaly, protože pořádající AKA stále hledá partnera, který by pro ni tuto oborovou soutěž realizoval „na klíč“.

Reklama
ČEZ

Pořadatelé soutěže Epica očekávají, že letos budou porotci hodnotit na čtyři tisíce přihlášek. Z Česka jich nebývá mnoho. V posledních letech však v putovní Epice – letos se zasedání poroty bude konat v listopadu v nizozemském Amsterdamu – uspěly Young & Rubicam s kampaní pro pánské spodní prádlo Styx, Havas s fotografiemi letenských bezdomovců Tomáše Třeštíka a spotem pro Národní divadlo a Ogilvy & Mather s nadačním projektem Daruj správně.

Jak tedy uspět v kreativní soutěži? Podle Marka Linharta, kreativního ředitele Ogilvy & Mather, mají největší šance především krátké, výstižné a na podstatu zaměřené přihlášky. A co přihlásit? „Musí to mít skutečný, originální nápad a perfektní exekuci. Zasáhnout srdce i rozum diváka. A samozřejmě vyvolat úsměv. Ne výsměch,“ říká Ken Trevor, kreativní ředitel agentury Red Fuse, která už dvakrát bodovala v Cannes.

Reklama
Know
Reklama
Know
Reklama
MMCITE
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)