Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Proč potřebuje váš e-shop aplikaci? Zůstanete zákazníkovi vždycky na očích

Svět nakupuje přes mobily. Ve Spojených státech tvoří přístupy z telefonů už 46 procent obchodních transakcí prováděných přes internet. Americké obchody v prvním pololetí hlásily meziroční nárůst mobilních nakupujících o 17 procent. Probouzí se i náš region. Ve střední a východní Evropě připadá na mobily čtvrtina internetových nákupů, většinou jde přitom o přístroje s Androidem. Všechna čísla vyplývají z analýzy specializované společnosti Criteo.

Nákupy přes aplikace rostou

Mezi marketéry se různí názory na to, zda investovat kromě responzivního webu, který se svižně načte na obrazovce mobilu, také do samostatné aplikace. Criteo dává za pravdu zastáncům aplikací. Podle jeho dat jen ve druhém čtvrtletí letošního roku proběhlo 54 procent nákupů právě v aplikacích. Jejich uživatele se lépe daří konvertovat v zákazníky, při porovnání s mobilním webem dokončí transakci třikrát více lidí.

Letos je to také poprvé, kdy průměrná výše útraty v aplikacích převýšila průměrný nákup na klasických počítačích i prostřednictvím mobilního webu. Průměrný spotřebitel v aplikaci utratil 127 dolarů, zatímco u laptopů a stolních počítačů to bylo sto dolarů a na mobilním webu jen 91 dolarů. „Když už si stáhnete aplikaci e-shopu, musí být pro vás něčím přínosná. A když už ji máte, jste vůči danému e-shopu vlastně loajální,“ komentuje výsledky regionální ředitel Critea Alexander Gösswein. Sám se řadí mezi zákazníky Amazonu, eBaye nebo německého e-shopu Zalando.

Reklama
ČEZ

Jako vzorový příklad aplikace, která má pro zákazníka přidanou hodnotu, uvádí třeba MVV, oficiální program mnichovské veřejné dopravy. „Aplikaci nikdo nepoužíval do doby, než k jízdním řádům přidali vývojáři také možnost přímo si koupit lístek,“ poznamenává Gösswein.

Nákup bez překážek

Argumentů pro aplikaci se najde víc. Ikona vašeho e-shopu zůstává uživateli pořád na očích na základní obrazovce telefonu. Otevře se rychleji než prohlížeč, ve kterém uživatel teprve musí naťukat adresu e-shopu nebo začít hledat zboží. Část obsahu může fungovat i mimo dosah internetového připojení. Uživatele můžete upozorňovat na akční nabídky a lákat ho do aplikace díky vyskakujícím notifikacím. Zákazník se také většinou nemusí učit nic nového, zkrátka používá telefon, jak je zvyklý, zatímco weby e-shopů vypadají každý jinak.

Podstatné je, aby nákupní proces v aplikaci byl jednoduchý, přehledný a nabízel všechno potřebné bez přepínání jinam (například při placení). Uživatel nesmí narážet na žádné překážky: vybere si zboží, dá ho do košíku a zaplatí. Výhodou aplikace také je, že když se do ní zákazník jednou přihlásí, pamatuje si jeho osobní nastavení a nákup se dá pak dokončit bez opakovaného opisování dat o platební kartě, nového vyplňování doručovací adresy a podobně.

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Diana Hlaváčová, Seznam
MAM class prompty Ipsos
Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Effie_novy-web-otvirak (2)