Nejlepším spotřebitelským obalem na českém trhu se mohou chlubit sýry Olivier z portfolia značky Kapucín (Bohušovická mlékárna). Nakupující veřejnost o tom rozhodla svými hlasy ve druhém ročníku soutěže Packstar. „Pro zákazníka je velkou výhodou možnost jednou otevřený obal znovu uzavřít pro uchování zbylého obsahu. Garanci neporušeného obalu zajišťuje použití jednorázového potištěného hliníkového víčka,“ uvedli pořadatelé soutěže, kteří zároveň upozornili na atypický tvar obalu. „Výrazný barevný kód umožňuje snadnou rozlišitelnost příchutí,“ stojí v hodnocení vítězného obalu.
Výsledky soutěže byly slavnostně vyhlášeny minulý týden. Letos se hodnotilo v celkem čtyřech kategoriích. Kromě spotřebitelských obalů se vyhlašovaly nejlepší multipacky, přepravní obaly a skupinové obaly.
Nejlepším multipackem se stalo dárkové balení ginu Hendrick’s s prémiovým mixérem Fever Tree. „Konstrukční řešení dárkového balení je navrženo bez lepení, designový styl krabičky podporuje speciální tvar lahve Hendrick’s. Zadání kreativy na konstrukci krabičky vyžadovalo, aby obal byl nejen funkční, ale zejména designově zajímavý,“ uvedli přihlašovatelé ze společnosti Rémy Cointreau Czech Republic.
U odborníků zabodoval POS stojan společnosti Intersnack, vítěz kategorie Skupinové obaly. Propaguje chipsy Bohemia. „Stojan udržuje jednotnou komunikaci kampaně (hlavních postav Zemáka a Křupana) a zároveň komunikuje aktuální události, jako jsou uvedení nové příchutě nebo mistrovství světa. Dlouhodobou komunikaci a jasně viditelný branding tak doplňují jednoduše vyměnitelné komiksové bubliny na bocích,“ podotkl přihlašovatel, marketingová agentura EverWhere.
V poslední kategorii, Přepravní obaly, zvítězil dřevěný obal na ložiska větších rozměrů od společnosti Industry South Moravia.