Obbod: Český soupeř Netflixu chce donutit Čechy platit za obsah. Nabídne vlastní tvorbu

Vzniká další pokus o placenou internetovou televizi. Své vysílání na našem území a na Slovensku spustí v prosinci projekt Obbod. Nechce se ale omezovat pouze na česko-slovenský trh: už příští rok plánuje vstoupit do zemí střední a východní Evropy, rád by se dostal i na Ukrajinu nebo do Ruska. Za internetovou televizí stojí společnost Planet Store, kterou vlastní Kamil Ouška. Z byznysu má zkušenosti díky tomu, že založil alternativního dodavatele energií Europe Easy Energy. V roce 2015 firmu koupila společnost Bohemia Energy.

Celá služba má být rodinná, uživatelé budou hradit měsíční předplatné s možností přístupu více uživatelů k jednomu účtu. Divákům slibuje obsah bez reklam, konkrétně zahraniční filmy a seriály, filmy pro děti a festivalové filmy a dokumenty. Chce rovněž přicházet s vlastní tvorbou. Televize už představila pilotní epizodu desetidílného seriálu Vyšehrad, který se odehrává v českém fotbalovém prostředí. Hlavní role v něm hrají Jakub Štáfek, Jakub Prachař a Ondřej Pavelka.

„Je těžké spekulovat, zda má u nás takový projekt šanci na úspěch,“ připouští Milan Šíma, šéf videoobsahu mediálního domu Economia (vydavatele MAM). Zároveň upozorňuje, že Češi jsou vyhlášenými stahovači a nevadí jim ani nižší kvalita nelegálně stahovaných videí. Mimo on-line vysílání českých televizí a videoték O2 a UPC tu působí i konkurence ze zahraničí. „Například Netflix nabízí seriály Divide nebo The Preacher dokonce s českým dabingem,“ dodává Šíma.

Seriál Vyšehrad pojednává o českém fotbalistovi s poněkud divokým životním stylem. Přesvědčí diváky k předplacení Obbodu?
Foto: Obbod

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-17

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Algoritmus
Otvírák na web - Vašek (1)
Agentura roku 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Andrea Štěpánová
Tomáš Pravenec
Bohém Bolek Polívka
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)
AR25_boom
Martin Hranáč, Galerie Vaňkovka
Agentura roku shortlist
SHORTLIST(8)