Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Nejvíc si v soutěži letošního ročníku festivalu Golden Drum věří Young & Rubicam

Celkem 74 prací přihlásily české agentury do soutěže letošního ročníku festivalu Golden Drum. Téměř třetinu z nich – konkrétně 22 – do soutěže, která se bude konat ve slovinské Lublani od 18. do 21. října, poslala v posledních letech velmi agilní agentura Young & Rubicam.

Deset prací přihlásila Kaspen/Jung von Matt, osm Fallon, sedm McCann a šest DDB. Celkem do soutěže své práce letos zaslalo 16 českých subjektů.

O zlaté bubínky bude ve 23. ročníku této tradiční středoevropské soutěže reklamní kreativity soutěžit celkem 1047 účastníků z 26 zemí. Kromě toho mladí kreativci podali taky 168 přihlášek do paralelní soutěže Off Drum: Ljubljana Poster Award.

Reklama

Do letošního Golden Drumu se přihlásilo 27 různých agenturních sítí. Znatelný nárůst byl ovšem zaznamenán u nezávislých agentur. Letos jich své práce do soutěže přihlásilo 442, což je o 46 víc než loni.

Nejvíc přihlášek – 158 – přišlo z Turecka, které má ovšem na svém kontě současně největší pokles počtu přihlášených prací. Hned za ním následuje Rusko se 147 přihláškami.

„Jsme nadšení, že vidíme tak velký růst u nezávislých agentur a současně i významný nárůst účastníků z jadranské oblasti. To dokazuje, že je tu významný kreativní potenciál, který jen čeká na to, až bude objeven světem,“ prohlásila k tomu ředitelka Golden Drumu Lučka Peljhanová.

Práce budou posuzovat dvě odborné poroty složené z 22 odborníků z kreativního odvětví. Předsedou poroty pro kategorii Best Piece je Graham Lang, šéfdesignér Y&R Advertising Jižní Afrika & Afrika, předsedou poroty pro kategorii Best Practice je Eduardo Marques, výkonný kreativní ředitel kalifornské agentury 180LA. Předsedou pětičlenné poroty soutěže Off Drum je Jason Romeyko, bývalý kreativní ředitel sítě Saatchi & Saatchi, který má v současnosti na starosti kreativu rakouské Serviceplan Group.

Silně regionální program festivalu doplní vystoupení šéfa digitálu sítě McCann pro oblast EMEA Jona Carneyho, kreativního ředitele amsterdamské TBWA/Neboko Darreho van Dijka nebo kreativního ředitele švýcarského Havasu Folkera Wrageho.

Reklama
MMcite
Reklama
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia
Jan Michálek v podcastu Hype-Cast

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)