Celkem 74 prací přihlásily české agentury do soutěže letošního ročníku festivalu Golden Drum. Téměř třetinu z nich – konkrétně 22 – do soutěže, která se bude konat ve slovinské Lublani od 18. do 21. října, poslala v posledních letech velmi agilní agentura Young & Rubicam.
Deset prací přihlásila Kaspen/Jung von Matt, osm Fallon, sedm McCann a šest DDB. Celkem do soutěže své práce letos zaslalo 16 českých subjektů.
O zlaté bubínky bude ve 23. ročníku této tradiční středoevropské soutěže reklamní kreativity soutěžit celkem 1047 účastníků z 26 zemí. Kromě toho mladí kreativci podali taky 168 přihlášek do paralelní soutěže Off Drum: Ljubljana Poster Award.
Do letošního Golden Drumu se přihlásilo 27 různých agenturních sítí. Znatelný nárůst byl ovšem zaznamenán u nezávislých agentur. Letos jich své práce do soutěže přihlásilo 442, což je o 46 víc než loni.
Nejvíc přihlášek – 158 – přišlo z Turecka, které má ovšem na svém kontě současně největší pokles počtu přihlášených prací. Hned za ním následuje Rusko se 147 přihláškami.
„Jsme nadšení, že vidíme tak velký růst u nezávislých agentur a současně i významný nárůst účastníků z jadranské oblasti. To dokazuje, že je tu významný kreativní potenciál, který jen čeká na to, až bude objeven světem,“ prohlásila k tomu ředitelka Golden Drumu Lučka Peljhanová.
Práce budou posuzovat dvě odborné poroty složené z 22 odborníků z kreativního odvětví. Předsedou poroty pro kategorii Best Piece je Graham Lang, šéfdesignér Y&R Advertising Jižní Afrika & Afrika, předsedou poroty pro kategorii Best Practice je Eduardo Marques, výkonný kreativní ředitel kalifornské agentury 180LA. Předsedou pětičlenné poroty soutěže Off Drum je Jason Romeyko, bývalý kreativní ředitel sítě Saatchi & Saatchi, který má v současnosti na starosti kreativu rakouské Serviceplan Group.
Silně regionální program festivalu doplní vystoupení šéfa digitálu sítě McCann pro oblast EMEA Jona Carneyho, kreativního ředitele amsterdamské TBWA/Neboko Darreho van Dijka nebo kreativního ředitele švýcarského Havasu Folkera Wrageho.