Vánoční dárek představuje výjimečný formát, který navozuje úzký vztah s klientem a umožňuje vám říci více než běžné formáty komunikace. Jak ale nešlápnout vedle?
Pokud se profilujete jako společnost s tradicemi, jistotami, určitou konzervativností, pak volte dárky, které tyto hodnoty evokují. I zde ale můžete být originální.
Obdarováváte klienty každoročně například vánoční čokoládou nebo cukrovinkami? Zkuste to trochu jinak. I tradice mohou projít „upgradem“, aniž by utrpěla jejich svátost, a naopak dárek pak může evokovat dynamický přístup firmy. Milovníky sladkého můžete obdarovat třeba oplatkami ve tvaru klasické vinylové gramodesky. Navíc na oplatku můžete pomocí 3D tiskárny nanést logo vaší společnosti.
Je pro vás design důležitý či typický? Pak byste měli při vytváření vánočních dárků ladit s aktuálními barvami Vánoc: loni to byla fialová, rok 2016 bude v odstínech růžové. Tyto barvy je dobré propojit s barvami vaší společnosti.
Vzbuďte u klientů emoce
Naše agentura Absolook se snaží každý rok přijít s něčím, co zábavným způsobem odkomunikuje positioning agentury a zároveň je praktickým dárkem pro dlouhodobé užívání. Loni to byla například tematická desková hra King of Marketing, která kromě společenské zábavy vtipnou formou seznamuje hráče s nástrahami a praxí marketingu.
Vánoční dárek v roce 2014 využíval tradice krájení jablka, která byla převedena do instruktážního návodu à la Ikea s popisem, jak postupovat při „detekování štěstí“, a byl doplněn osobním přáním. Letos chceme posunout svou prezentaci ještě výš.
Autor je business development managerem agentury Absolook.
Při hraní deskové hry King of Marketing narazí klienti například na accounty, zkusí si vytvořit různě úspěšné kampaně a mohou si koupit mimo jiné PR agenturu nebo mediální dům.
Foto: Absolook