Na nákupy potravin chodí většina internetové populace (84 %) se svojí vlastní taškou. Čas od času ale nastane situace, že si tašku zapomenou nebo jich potřebují více, pak si tašku zakoupí i v obchodě. Mezi těmi, kteří si tašku kupují v obchodě, jsou častěji muži (63 %) než ženy (37 %). Rovněž nejmladší generace (15-29 let) není zvyklá tašku nosit s sebou, a častěji ji tak pořídí až při nákupu. Naopak starší věková kategorie (45-59 let) využívá k nákupům téměř vždy vlastní tašku. Preferovaný materiál nákupní tašky závisí na tom, jestli si ji kupujeme až při nákupu – pak dáváme přednost nejlevnější variantě v podobě obyčejné „igelitky“, případně větší „igelitky“ (celkem 77 %). Papírovou tašku kupuje desetina, typicky lidé s VŠ vzděláním a z velkoměst. Pokud už si nosíme na nákupy vlastní tašku, pak máme raději pevnější materiály jako látku, tkaninu či plast. Ženy u tašek zohledňují více praktické a estetické požadavky, častěji volí tašku látkovou, skladnou do kabelky. Pro muže je důležitější především kapacita a nosnost tašky. Zakoupené igelitové tašky v zásadě nevyhazujeme, ale používáme k opětovným nákupům (38 %) nebo jako praktické pytle na odpadky (36 %, hlavně obyvatelé velkoměst, kde je více supermarketů). Případně si ji schováme doma na nějakou jinou příležitost (24 %).
Český národní panel je projekt výzkumných agentur STEM/MARK, NMS Market Research a Nielsen Admosphere, které společně vytvořily jeden z největších výzkumných panelů v Česku. Slouží pro kvalitní a rychlé on-line sběry dat o internetové populaci ČR. Víc informací na www.ceskynarodnipanel.cz.