Americký multimediální koncern Viacom chce, aby MTV byla znovu známá jako globální hráč na hřišti kvalitního hudebního a kulturního obsahu. Televizní hudební kanál se tak možná pomalu vrátí ke svému původnímu formátu. Že tu už podobné sliby byly? Viacom prý tentokrát již hledá nové mediální partnery a kreativní agentury, které mu s (re)transformací pomohou.
Podle zahraničních zdrojů budou vybrané reklamní agentury zodpovědné také za vývoj obsahu a plánování placeného prostoru v rámci televize a ostatních platforem.
S ohledem na odliv televizního publika se kanál snaží přesunout stávající obsah do digitálních médií. Na Snapchatu, velmi populární síti zejména mezi mladými lidmi, tak nedávno kanál debutoval se sponzorovaným seriálem se sexuálním tématem.
Cti MTV nahrává, že počátkem roku kanál spustil „revitalizované“ projekty. Televize zároveň debutovala s novou živou hudební show s názvem Wonderland. „Nové pořady donutí tvého strejdu, aby přestal kecat, že už nehrajeme muziku,“ prohlásil sebevědomě editorský tým nového pořadu.
Pomůže raper i paní z baseballu
Ředitelem „kreativního inkubátoru“ MTV Labs byl jmenován raper A$AP Rocky, který plánuje společně s kreativním týmem AWGE, MTV i Viacomem pracovat na produkci originálního i sponzorovaného obsahu s důrazem kladeným zejména na hudbu. Novou ředitelkou marketingu byla jmenována Jacqueline Parkesová, která má zkušenosti s vedením marketingu v americké baseballové lize.
Kdysi celosvětový fenomén MTV má dnes v hlavním vysílacím čase na americkém trhu průměrnou sledovanost 477 tisíc diváků. I proti loňskému roku jde o osmiprocentní pokles.
Pokles zájmu zaznamenává i v rámci svých vlajkových eventů. Video Music Awards, nejznámější z těchto akcí, sledovalo v srpnu pouze 6,5 milionu lidí.
Ačkoliv takové číslo může vypadat na české poměry hezky, jedná se o 34procentní pokles oproti minulému roku.