Mnoho výzkumných zadání, která dostáváme od klientů v Ipsosu, má cílovou skupinu často omezenou horní věkovou hranicí typicky 50 nebo 55 let. Jako by se se segmentem starších (ale ne tak docela) již nepočítalo a předpokládalo se, že z trhu prostě odejdou, uvelebí se ve svých právě vyprázdnivších se hnízdech (tzv. empty nesters), uzavřou se inovacím a pasivně budou přijímat obsah, který jim nabídne televize.
Populace stárne, prodlužuje se délka života, ale také věk odchodu do důchodu. Přitom například pokoušet se předpovídat prodej budoucího produktu bez zahrnutí všech potenciálních kupujících může vést k chybným odhadům. Myslíte, že dnešní šedesátníci nechtějí cestovat, že nenakupují na internetu nebo že žena po 60. roce života se nechce líbit? Omyl!
I to vyplývá z nedávno dokončené Ipsos studie zaměřené právě na generaci tzv. pre-seniorů, tedy lidí, kteří do důchodu buďto v následujících letech vstoupí, nebo právě nedávno trh práce opustili.
Jan Staněk, account director z agentury Ipsos k tomu říká: „Generace 55-65 let má velkou kupní sílu, právě ona často podporuje mladší ročníky, své potomky, a navíc postupně získává to nejcennější: čas k tomu, si konzumaci dopřát a náležitě užít.“ 19. října se tématu bude věnovat i konference Ipsosu „Život je krásný… a teprve začíná!“
Pre-seniors – volně prodejná studie Ipsos z července 2016 se zaměřila na atraktivní cílovou skupinu české populace 55-65 let. Obsahuje a kombinuje data ze 2 zdrojů: z Populace.cz – vlastního on-line panelu Ipsos a z výzkumu „Pre-Seniors“ uskutečněného v červnu 2016. Dotazy zodpoví: [email protected].