Mediální zastupitelství Media Club chystá na rok 2017 zvýšení ceny televizní reklamy v průměru o 10-12 procent. Reaguje na poptávku ze strany inzerentů a zaplněnost reklamního prostoru. Stejně jako dosud zaštítí Media Club prodej čtyř mediatypů. Letos zavedená prodejní cílová skupina 15-69 let přinesla Media Clubu afinitu lepší o 10 procent. „Zásluhou příznivé ekonomické situace se nám z 95 procent podařilo vyprodat televizní reklamní prostor,“ hodnotí úspěchy Ladislav Dianiška, obchodní ředitel společnosti Media Club, a dodává: „A právě okolnosti v podobě vyprodaného reklamního prostoru nás přivedly ke zvýšení cen v průměru mezi 5-15 procenty.“ Media Club zajistí prodej reklamy pro skupinu Prima jak na televizních stanicích a v on-linu, tak v tištěných časopisech. I nadále bude zastupovat rozhlasové stanice ze sítě Radio United Services, hudební stanice skupiny Óčko, komediální stanici Prima Comedy Central, dětský kanál Nickelodeon, Mňam TV a nově i Mňau TV společnosti CE Media.
S Barrandovem se jedná
Media Club podobně jako loni jedná s televizí Barrandov. „Smlouva s Barrandovem ještě není podepsaná. Jednáme o exkluzivitě,“ dodal Vladimír Pořízek, obchodní ředitel FTV Prima. Také v roce 2017 mohou klienti nakoupit reklamní prostor formou společného nákupu na všech TV stanicích zastupovaných Media Clubem. Zastoupení stanic v reklamním prodeji u Bundle Exclusive, který přináší klientům lepší afinitu, bude nově v poměru Prima 53 procent, Prima Cool 14 procent, Prima love 9 procent, Prima Zoom 6 procent, Prima Max 8 procent a ostatní stanice zastupované Media Clubem 10 procent. V nových obchodních podmínkách zůstávají zachována časová pásma prime time (17.30-23.30) a off prime time (23.30-17.30). Součástí obchodní politiky jsou i motivační slevy. Všichni klienti, kteří uzavřou objednávku kampaní na rok 2017 do 16. 12. 2016, budou mít zachovaný off prime time koeficient na úrovni 0,8.
„On-line formáty v letošním roce v podílu tržeb rostly o 10 procent, přičemž 60 procent z tohoto množství tvoří videoreklama. Roste i HbbTV,“ dodává Ladislav Dianiška. „Hybridní televize už tvoří pět procent podílu v tržbách,“ přiblížil šéf on-linu Primy Daniel Grunt. Prima si v prostředí hybridní televize vyzkoušela výzkum, na němž si otestovala, jaká cílová skupina ji využívá. Celkově se ho zúčastnilo na 12,5 tisíce lidí, kteří odpověděli, že HbbTV typicky sledují ve dvou lidech. Prima odhaduje z návštěvnosti měřené Google Analytics, že je v Česku více než milion přijímačů podporujících HbbTV. „Na HbbTV sledují lidi jiný obsah než v klasické TV. V hybridním prostředí dominují filmy, akviziční seriály a dětský obsah,“ řekl Grunt a poznamenal, že dvacet procent uživatelů archivu Primy Play přichází z hybridní televize. Reakcí na poptávku po dětském obsahu je Primáček, který už obsahuje 200 hodin pořadů.
V roce 2017 pak Prima plánuje i spuštění programatického nákupu in-stream formátu. Přes léto si otestovala synchronizaci hybridní televize s televizními kampaněmi pro Hornbach a Lidl. Reakcí na to, že průměrný návštěvník vydržel v nabídce Lidlu dvě minuty, je spuštění čtečky Prima Letáky, kterou Prima aktuálně testuje.
Ředitel obchodního zastoupení Media Club Ladislav Dianiška zdůvodnil zvýšení cen televizní reklamy. Může za něj konjunktura a vyprodaný prostor v blocích.
Foto: FTV Prima