V Londýně nedávno proběhla další z řady konferencí ze série Leaders, které se věnují sportovnímu marketingu. Příklady strategické práce se značkou ukázal na konferenci nejeden klub z NBA.
Jak Atlanta Hawks zkoumali sítě
Zástupce basketbalového klubu NBA Atlanty Hawks uvedl posluchače do situace kolem roku 2010. Klub nehrál úplně špatně, ale hala byla poloprázdná. Nepomohl ani postup do play-off. Klub se proto rozhodl přijít problému na kloub a analyzovat konverzace fanoušků na internetu. Výsledek? Chybí emoční pouto mezi fanoušky a klubem – tedy jde o problém slabé značky. Co je nejzajímavější, potřísnění značky může být dlouhodobé. Atlanta třeba zjistila, že ani po 16 letech jí nemohli fanoušci zapomenout trejd oblíbené hvězdy Dominiquea Wilkinse. Během tří let se klubu podařilo řadou odvážných kroků, vždy v souladu s novým brandingem, situaci otočit a halu znovu zaplnit.
Philadelphia 76ers a Cleveland umí
Philadelphia 76ers je zase týmem, který sportovně patří k těm nejhorším v celé soutěži. V sezoně 2015/16 dosáhli pouhých 10 výher z 82 zápasů. I přesto však klub v této sezoně prodal nejvíce nových permanentek v celé soutěži, ztrojnásobil své příjmy ze sponzoringu a zároveň patřil k nejlepším v NBA v obnovených permanentkách. To vše díky totálnímu marketingovému i obchodnímu zaměření – opět pod jasným brandingem prostupujícím do všeho, co klub dělá.
Třetí basketbalovou prezentaci měl na svědomí samotný prezident Clevelandu Cavaliers, úřadujícího šampiona NBA. Cleveland, pomyslná obdoba našeho Bruntálu, zažil v posledním roce nebývalou renesanci a cesta Cavaliers za titulem tomu dodala více energie než cokoliv jiného. Celé město doslova dýchalo s klubem vedeným LeBronem Jamesem. Klub si svou roli uvědomoval a svými aktivitami ji samozřejmě podporoval. Do města pak začali skutečně opět jezdit turisté. Prezentace z NBA vyvracejí tradiční mýtus, že fanoušci chodí podle výsledků.