Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Když se Netflix inspiruje dětmi

Generace Z konzumuje média jinak. Děti narozené od druhé poloviny devadesátých let už nehledají první informace v encyklopediích, ale na tabletech. „Tohle je můj tým poradců,“ řekl na MEC Afternoon Cake Nizozemec Rogier Croes, CDO pořádající mediální agentury. „Moje děti už dělají věci, kterým moc nerozumím. Jsou věčně na tabletu, kde sledují z mého pohledu poměrně stupidní videa. Nemají rády klasickou reklamu, zato milují určité značky,“ dodal Croes.

Jedno z Croesových dětí se ho ptalo, jestli je možné sledovat Netflix na palubě letadla. Když se ho zeptal, proč ho to zajímá, dostal odpověď, že když má Netflix ve svém claimu „sledujte nás kdekoliv a kdykoliv“, mělo by to být možné i v letadle. Manažer MEC tuto vizi posléze reprodukoval zástupcům videotéky, kterým se natolik líbila, že ji skutečně začali dodávat vybraným aerolinkám.

Croese překvapilo i další z jeho dětí, když se jej zeptalo, co jsou to blogy. Rogier Croes mu odpověděl, že je to totéž co vlogy na YouTube, s tím rozdílem, že jsou textové. Dostalo se mu zřetelné odpovědi: „Tati, proč by někdo četl text, když se může podívat na video?“

Reklama
Abovalve

Nastupující generace je o poznání více interaktivní a audiovizuální než ta předešlá. Využít by toho mohla ovšem i tradiční nakladatelství. Croes v prezentaci ukázal nizozemský knižní bestseller. Tato tištěná encyklopedie využívá argumentované rea­lity. Její čtenář si může během listování kdykoliv otevřít mobil a na jeho displeji si zobrazit třeba dinosaura ve své dlani.

Sampling nemá smysl

Změnou prochází i městská doprava. Jednou z firem, která se její podobu snaží změnit, je česká taxi aplikace Liftago. „Chceme měnit koncept dopravy. Auta 95 procent času stojí a zabírají tak městský prostor,“ řekl Ondřej Krátký, jeden ze spoluzakladatelů Liftaga. Česká aplikace na rozdíl od konkurence nemůže dělat marketing vycházející z ceny jedné jízdy. Liftago pracuje se systémem, který vypočítává cenu zákazníka pro konkrétního řidiče. „Pokud třeba řidič končí směnu a jede domů, může vás vzít levněji, pakliže máte společnou cestu,“ dodal Krátký.

Krátký rovněž zúročil svou zkušenost z Kraft Foods. „Velké firmy utrácejí miliony za obří samplingové akce, které jsou ve finále neefektivní. Bylo by lepší, kdyby pracovaly s cílovou skupinou,“ řekl. Liftago tak spolupracuje například se Škodou Auto, která dodává auta jejím řidičům. „S Liftagem pravidelně jezdí lidé s určitým příjmem a ochotou si koupit auto. Pro automobilky je to dobrá forma propagace,“ dodal.

Liftago je nejlépe hodnocená taxi aplikace ve střední Evropě. Uvědomujeme si, že není bezchybná. Je úspěšná díky kvalitě našich řidičů,“ řekl Ondřej Krátký z Liftaga.
Foto: Lukáš Bíba

Reklama
Know
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
ČEZ Vánoce
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-49

MAM Exkluzivně v časopise

Michal Šlechta a Michal Bubeníček, POPAI Forum 2024
Vstupní body do kategorie
LiDay 2024

MAM Téma čísla

WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
ctv
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Otvirak web – 1440x400(46)