Reklama
Megaboard
Search
Close this search box.

Kdyby mi bylo zase 25 a vybírala bych si, pro koho budu pracovat

V poslední době se nám tady rozšířil takový nešvar a to jsou nářky (třeba na síti LinkedIn) jak ze strany HR, tak i recruitmentu, jaký že to je problém zaměstnávat a oslovit dnešní absolventy (tedy mileniály, jak je teď trendy je pojmenovávat). Zkusila jsem se vrátit v čase a popřemýšlet, co bych dělala já, pokud bych se narodila do generace Y a hledala bych si zaměstnání. Chtěla bych pracovat v kreativním a dynamickém týmu/firmě/kolektivu/společnosti – blablabla… Tak moment! Nevěřím, že toto řekne mladý člověk. Tenhle bullshit nemůže mít ještě odkoukaný. Dodneška nevím, co to znamená ten dynamický tým. Jak se to projevuje? Jako že je nestabilní? Nebo běhá zprava doleva? Nebo tam někdo každou chvíli dělá něco jiného? Nejspíš to bude flexibilní tým. Já bych naopak chtěla pracovat ve stabilním týmu. Protože to znamená, že tým a šéf budou mít čas mi pomoct se zapojit a začlenit. Nenechte se odbýt prázdnými slovíčky a frázemi, koukněte se firmě pořádně až do morku kostí. Vždyť tam budete trávit minimálně osm hodin denně. Podívala bych se na několik věcí. Jestli je tam osobnost, která mne může vést a od které se něco naučím. Ptala bych se na to, zda se můžu v této firmě nejen něco naučit, ale budou poslouchat i můj názor a dají mi šanci prosadit můj nápad? Jaká je moje budoucí šéfka nebo šéf? Respektuje mě na pohovoru? Poslouchá, co říkám? Mám stejně času se ptát jako ona/on? Dají mi možnost si sednout na den až dva s týmem a jen tak na zkoušku jim s něčím pomoct? Krásně uvidíte, jak tým spolupracuje, jestli se ti lidé navzájem poslouchají a respektují, jestli jsou pozitivní nebo věčně naštvaní atd. Nebo s nimi běžte alespoň večer na pivo. Podařil se firmě nějaký majstrštyk za poslední rok? Jsou její zaměstnanci vidět na konferencích, sociálních sítích? Pokud bych měla jedenkrát ne, tak bych se omluvila a v té firmě bych pracovat nechtěla. Na druhou stranu, pokud by mě firma zaměstnala a dala mi šanci se naučit nové věci, tak bych po roce neodcházela – snažila bych se to alespoň trochu vrátit.

Dorota Kajfoszová, online marketing & sales manager, O2 Czech Republic

Reklama
ČEZ
Reklama
ČEZ Vánoce
Reklama
Know
Ipsos
MAM_SOME_800x1068_cover-50

MAM Exkluzivně v časopise

Peter Menky, Dodo
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
Michaela Suráková, Atmedia

MAM Téma čísla

Návrh bez názvu-127
WEB_normal(1)
iStock - efektivita - sto procent -nový web-otvírák (13)
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)
Návrh bez názvu-130
Action
Miloň Čepelka, Kitl
Effie_novy-web-otvirak (2)