Jedenáctý ročník Flema Media Awards, které oceňují nejlepší mediální kampaně a kreativní využití médií v Česku a na Slovensku, byl ve znamení agentury Zaraguza Česko. Ta si odnesla celkem tři ceny za kampaň Čokoláda hraje pro Nestlé Studentskou pečeť. Bodovala v kategoriích nejlepší malá kampaň, digitální kampaň i Grand Prix. Ta se uděluje vítězi kategorie, který v prvním kole hodnocení získal od porotců nejvíce bodů.
V této kampani pro Studentskou pečeť propojila Zaraguza svět čokolád s digitální technologií. Zadní stranu čokolády stačilo jednoduše vyfotit a kampaňová stránka dokázala umístění rozinek, želé a oříšků rozeznat a proměnit je v melodii. Do kampaně se zapojila i kapela Monkey Business, která ve studiu na základě melodie nahrála píseň, a taky všudypřítomní youtubeři, kteří zase motivovali své publikum k nahrávání melodií svých čokolád. Během dvouměsíční kampaně přišlo na web 175 tisíc unikátních uživatelů a nasbírala přes 150 tisíc přehrání čokolády. Doprovodná videa na YouTube za dva měsíce dosáhla skoro dvou milionů zhlédnutí. Zaraguza se stala také inovativní agenturou roku.
Úspěchy sbíraly i Triad a Starmedia
Druhé místo mezi inovativními agenturami obsadila slovenská Starmedia a třetí místo patří agentuře Triad Advertising. Ocenění Inovativní zadavatel získala společnost Nestlé, následována Plzeňským Prazdrojem a slovenským Heinekenem. Cenu za nejlepší kampaň si odnesl Gambrinus Patron Plzeňského Prazdroje. Gambrinus bodoval i v kategorii rádio, když se komisi nejvíce zalíbila práce agentury Triad Advertisting. Televizi nejlépe využila slovenská Starmedia, která uspěla s prací Předpověď počasí, jakou nikdo nečekal pro Zlatého Bažanta. Tisk zase nejlépe využil Avon ve spolupráci se Starcomem, který do inzerátu zakomponoval také chia semínka. Ta si pak čtenářky mohly doma zasadit. Avon tím upozornil na svou hydratační řadu Nutra Effects. Venkovní reklamu pak nejlépe využila Raiffeisen Bank, jež společně se ZenithOptimedia Group obsadila Náchod komiksovými bublinami, které lákaly klienty na pobočku.
Vítězné práce byly „mezinárodní“
„Letošní ročník byl oproti minulým o něco úspěšnější pro české zástupce. Slovensko mělo ve finále pouze jedinou agenturu, vítězné práce však byly ale v mnoha případech „mezinárodní“. Ve třech kategoriích zvítězily česko-slovenské kampaně, ve třech české a jednu kategorii ovládla kampaň ze Slovenska,“ řekl Hynek Cimoradský, ředitel společnosti Flemedia, která soutěž pořádá. „Kromě vysokého nárůstu přihlášek sledujeme navíc i trend, který potvrzuje zvyšující se zájem komunikačních agentur i samotných zadavatelů o účast v soutěži. Již to nejsou pouze mediální agentury, které přihlašují své kampaně a vyhrávají ceny,“ dodal Cimoradský.
Na Flema Media Awards se soutěží v šesti kategoriích podle mediatypu (nejlepší využití TV, tisku, OOH, rádia, kinoreklamy a digitálních médií) a ve dvou průřezových (nejlepší kampaň a nejlepší malá kampaň). V letošním roce soutěžily práce, které byly realizovány na českém nebo slovenském trhu v období od 1. ledna 2015 do 30. června 2016. Odborná porota se letos skládala ze 108 porotců, kteří hlasovali ve dvou kolech.
Avon a Starcom zalisovaly do inzerátu semínka. Své cílové skupině, tedy čtenářkám ženských časopisů, umožnily vypěstovat doma vlastní klíčky.
Zaraguza a Studentská pečeť udělaly z čokolády virtuální hudební nástroj. Ten si zkusilo více než 153 tisíc lidí.
Gambrinus bodoval v kategorii rádio ve společné práci s Triadem. Plzeňský pivovar si odnesl také cenu za nejlepší kampaň za svého Patrona.
Náchod se přeměnil alespoň na čas v komiksové město. Raiffeisenbank netradičně lákala nové i stávající klienty.
Foto: Archiv firem