Francouzská agentura zřídila kvůli kampani web s nabídkou sexuálních služeb

Více než šest set telefonátů a skoro devět tisíc zpráv od klientů vyvolala během jediného týdne po spuštění nabídka nového francouzského webu Dívky z ráje, který nabízel snadné spojení s prostitutkou nejlépe vyhovující touhám zákazníka. Už několik hodin po zveřejnění stránek přišly objednávky od tří tisíc lidí.

Žádná ze společnic se ale nakonec nemohla dostavit. Po spojení s escort servisem kvůli domluvení konkrétního dne a hodiny se zákazníci dozvěděli, že vybraná dívka nemůže přijít a bude „stažena z nabídky“, neboť ji předchozí klient – případně pasák – zavraždil. „Omluvu“ doprovázely naturalistické fotografie umlácených a zkrvavených žen.

Na šokované zákazníky poté čekalo upozornění, že objednáváním placeného sexu na internetu pomáhají financovat obchod s lidmi. Projekt totiž připravila francouzská pobočka agentury McCann pro pařížskou organizaci Mouvement du Nid, která pomáhá týraným ženám zavlečeným do sexuálního byznysu.

Tahle je mrtvá, chcete jinou?

Ředitelka organizace Christine Blecová podotkla, že její snahou je seznámit veřejnost s drsnou realitou prostituce. „Máme ale tisíckrát menší prostředky než sexuální byznys,“ vysvětlila, proč musela s agenturou sáhnout k šokující formě.

„Zákaznická linka“ escortu svým celkovým pojetím zdůrazňovala, jak lhostejní jsou zákazníci k osudům prostitutek, nad kterými přemýšlejí jen jako nad dalším zbožím z e-shopu. „Chtěl bych si objednat Ines a zajímalo by mě, jaké praktiky ovládá a kolik mě to bude stát,“ cituje organizace příklad jednoho telefonátu. „To bohužel nepůjde,“ omlouvá se falešná zákaznická podpora, „Ines je totiž mrtvá, pasák ji hodil z mostu. Co nějakou jinou?“

Zákazníci se většinou zmohli jen na zděšené výkřiky kontrastující se znuděným tónem operátorek „call centra“. Mrazivý nádech celé akce zesiluje, že všechny příběhy zavražděných žen jsou skutečné.

Minulý týden si McCann a Mouvement du Nid odnesly za kampaň zlato na prestižním reklamním festivalu Clio v New Yorku. Ale největším oceněním bylo, že Francie i v důsledku této kampaně letos postavila placení za sex mimo zákon.

Web se na první pohled tvářil jako jedna z mnoha stránek s komerční nabídkou sexuálních služeb. Smyšlené fotografie a profily ale při „objednávce“ seznámily klienty se skutečnými příběhy zavražděných žen.
Foto: McCann Paris

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-24

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Náborové kampaně
Chatbot
Sluha

MAM Exkluzivně v časopise

Martin Smejkal
MAM class Triad
Sedita kampaň
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia
Michal Vodák_Notino_nový web-otvírák (36)
alzaAds_nový web-otvírák - 2025-06-05T135103
Ceska cena za PR - Lemur_nový web otvírák doporučujeme (34)
buresova_WPPmedia