Firmy si dnes mohou vybrat. Buď svůj marketing zrychlí, nebo nemají šanci na přežití. Ty hbitější je totiž v boji o zákazníka předběhnou

Firmy musí umět rychleji inovovat, reagovat na změny na trhu a změnit procesy tak, aby dokázaly konkurovat i malým start-upům. Pro nás agentury to znamená, že musíme zrychlit. Připravit koncept ATL kampaně už nemůže trvat měsíc. Nastavit značku a postavit službu je potřeba v řádu dní. Agentura 21. století musí fungovat jako speciální jednotka. Musí to být malé expertní týmy s jasným cílem zneškodnit nepřítele pokud možno co nejdříve. Nejlépe nám zatím funguje tzv. co-creating sprint. Dalo by se říct, že to znamená „společně a rychle“. Jde o typ spolupráce, kdy sloučíte agenturní tým s týmem klienta a ve velmi krátkém čase, řekněme několika dní, připravíte celou kampaň. Potřebu zrychlit proces jsme si uvědomili v momentě, kdy jsme dělali složité výzkumy, půl roku připravovali a implementovali brandingovou strategii pro jednoho velkého klienta. Jenže jejich konkurent, dobře zainvestovaný start-up, to samé zvládl s větší lehkostí v řádu týdnů.

Pokud pracujete společně a rychle, dá vám to náskok. Sestavujete brief s klientem, společně děláte základní výzkum a hledáte insighty, tedy vhledy do cílových skupin a důvody, proč by měl zákazník chtít zrovna váš produkt. Úkolem agentury tak není jenom slepě plnit zadání.

Tým klienta a agentury se prolíná, dělí na menší skupiny, které proti sobě soutěží. Vyhraje nejlepší koncept. Nemusíte nic pětkrát schvalovat a ztrácet čas čekáním. Nebojte se, že by kvalita výstupů byla menší, než když něčemu věnujete tři měsíce. Při využívání této metody se váš tým totiž na krátký čas věnuje naplno jen jednomu klientovi.

Koncept kampaně, značky nebo nové služby tak může být vytvořený a otestovaný v řádu několika dní, maximálně týdnů. To je rychlost, která dnes může velkým firmám dát konkurenční výhodu i před startupovými firmami, jako jsou třeba Rohlík.cz, Zonky, Airbnb. Nenechte se mýlit, tato metodika není určená primárně pro malé firmy. Naopak, má pomoci velkým korporacím vystrčit hlavu z písku a akcelerovat je k rychlejším výsledkům. Otázkou je, zda jsou české firmy a agentury na tuhle rychlost a spolupráci připraveny. Já osobně si myslím, že jim ale nic jiného nezbývá.

Lukáš Krčil, generální ředitel, Digital Brain

Reklama
Reklama
MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

Ipsos

AKTUÁLNÍ VYDÁNÍ

MAM_SOME_800x1068_cover-2025-28

Týdně vám přinášíme exkluzivní obsah z oboru a shrnujeme pro vás to podstatné. Staňte se součástí komunity, která nepřestává hledat cesty, jak lépe a efektivněji komunikovat.

MAM Téma čísla

Pivo Proud, Beats for Love
Cannes Lions 2025
Cannes Lions 2025

MAM Exkluzivně v časopise

Rostislav Čítek
Cadbury Flake reklama
SK Slavia Praha dresy
Ipsos

MAM Další zajímavé čtení

tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345
tesco_hlavni
VML Cannes_nový web otvírák doporučujeme (38)
MAM Souboj spotů červen
nový web-otvírák - 2025-07-02T144345